"U našim putničkim automobilima će biti ukinut dizel u 2018. godini", rekao je prvi Tojotin čovek u Evropi Johan van Zil.
On je objasnio da Tojota ne planira da razvija nove dizel tehnologije za putničke automobile, dodajući da će njihov fokus i dalje biti hibridna vozila.
Skandal u vezi sa varanjem štetnosti emisije izduvnih gasova, koji je prvo eksplodirao u Folksvagenu 2015. godine ubrzao je "okretanje leđa" dizel tehnologiji, zbog štetnosti izduvnih čestica. Ovaj skandal potresao je celu atomobilsku industriju i zadao veliki udarac proizvođačima automobila, jer su se godinama trudili da smanje emisiju ugljen-dioksida uz podršku vlasti.
Evropske prestonice, poput Pariza, najavile su zabranu dizel automobila, a vrhovni nemački sud je otvorio put svima koji žele da zabrane stare dizelaše na svojim ulicama.
I Rim, kao jedan od saobraćajno najzagušenijih evropskih gradova planira da zabrani vožnju dizel automobila u centru grada do 2024. godine.
Upravo ovi skandali i pad popularnosti dizelaša podstakao je velike auto-gigante da razmisle o "izbacivanju" dizelaša i pomeranju fokusa na električna ili hibridna vozila.
Prošle godine skoro 15 odsto Tojotine prodaje u Evropi činila su dizel vozila, što je pad u odnosu na 30 odsto u 2012. godini. U međuvremenu prodaja Tojotinih hibridnih modela naglo je porasla. Potpredsednik Tojote Didier Liroj rekao je da je 2011. godine, pre izbijanja "Dizelgejta", ova kompanija "već počela da predviđa činjenicu da ne treba novac i resurse da ulažu u dizel automobile".
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar