E-commerce menadžer - zanimanje budućnosti

Najveći izazov za vlasnike onlajn prodavnica u ovom trenutku je zadobiti i zadržati poverenje kupaca. Ipak, uz savete iskusnijih, praćenje trendova i konstantnu edukaciju, ovaj izazov može biti uspešno savladan.
Zorana Milidrag je regionalni rukovodilac odeljenja Onlajn prodaje u "Sport Vision-u" i trenutno jedna od najvećih stručnjaka e-commerce poslovanja koje domaća scena ima.
 
Upravo zbog iskustva, ali i sposobnosti da znanje prenese, Webiz tim ugostiće Zoranu u okviru Webiz edukacije (22. i 23. mart) koja je posvećena e-commerce poslovanju, ali i u okviru Webiz konferencije (od 23. do 25. marta) namenjene mladima i onima koji su na početku karijera, a zainteresovani su za digitalne tehnologije, IT i marketing.
 
U poslednje vreme često čujemo da je sada pravi trenutak za pokretanje web-prodavnice. Zbog čega baš "sada"?
 
- "The Time is now", jer svaki propušteni dan u internet prodaji je propušten profit za vašu ideju ili kompaniju. U Evropi se sve više okreću ovom trendu i rezultat je da se oko 30 odsto od ukupnog poslovanja obavlja putem web šopova. U Srbiji se, iako iz meseca u mesec imamo sve više internet prodavnica, onlajn prodaja svodi na angažovanje pojedinih kompanija da napreduju u korisničkom iskustvu koje pružaju svojim kupcima. Pozitivna strana našeg kašnjenja u odnosu na naše komšije je ta da kada ste među prvima u bilo kom segmentu, vi ste ti koji diktirate standarde, imate veću šansu za lojalnost kupaca i najveću mogućnost za dodatnom zaradom. Navika koju stvarate kod vaših kupaca da kupuju baš kod vas, ukoliko ste među prvima, još je izraženija kod internet nego kod "retail" prodavnica. "Sport Vision" je prepoznao potencijal e-commerca i iz godine u godinu investicija u ovaj segment poslovanja je sve veća.
 
Na Webiz edukaciji održaćete predavanje "Why Consumer Journey Mapping Matters More Than Ever". Šta je "consumer journey mapping"?
 
- Kako biste saznali šta vaši kupci žele, potrebno je da osluškujete njihove potrebe i želje. "Consumer journey" govori o putevima vašeg kupca, kako saznaje za vas, kako dolazi u vašu prodavnicu, šta radi u vašoj prodavnici, kojim putem dolazi do onoga što mu treba, da li saznaje i za stvari koje ste želili da mu kažete i ponudite. Svaku od ovih tačaka je važno mapirati, nakon čega je potrebno tumačiti poteze kupaca što za finalni cilj ima zadovoljstvo kupca i prodavca. Predavanje o "Consumer journey mapping-u" će vam pružiti nove perspektive iz kojih možete da saznate više o vašem kupcu. 
 
Šta je to što razlikuje uspešne onlajn prodavnice od konkurenata?
 
- Na tržistima poput Srbije, koje je pionirsko u oblasti onlajn kupovine, najvažnija je jednostavnost. Većina brendova ulaže najviše energije i finansija da naprave onlajn prodavnicu koja lepo izgleda. Kupci zapravo žele funkcionalnu prodavnicu koja je lako pretraživa, žele jednostavnu kupovinu u što manje koraka, žele dobru korisničku podršku, žele da im bude jasno na koji način mogu da vrate robu. Lepa internet porodavnica je samo vaš lep izlog, ali ukoliko kupcu ne ponudite jednostavnost izgubićete jedan od ključnih benefita online kupovine za njega.
 
Kako biste opisali trend onlajn kupovine u Srbiji poslednjih godina?
 
- Trend varira od apsolutnog nepoverenja u internet kupovinu, do kupaca koji više ne žele da troše vreme na traženje parkinga i sve svoje kupovine polako prebacuju na onlajn. Imamo varijacije od kupovine preko društvenih mreža, do viših očekivanja i kupovina koje se obavljaju samo preko prepoznatih onlajn prodavnica. Trend varira od isključivog plaćanja pri prijemu robe, do sve većeg broja kupovina koje su plaćene karticama. Kakav će biti trend i rast onlajn kupovine u budućnosti će prvenstveno zavisiti od nas, onlajn prodavaca. Ukoliko uspemo da postavimo dovoljno visoke standarde među većinom internet prodavnica, možemo očekivati da sve veći broj kupaca krene da kupuje onlajn.
 
Na Webiz konferenciji održaćete predavanje "E-Commerce menadžer - zanimanje budućnosti". Mladi ljudi kojih interesovanja ili već postojećih zanimanja, mogu da se prekvalifikuju za ovo zanimanje?
 
- Svaka osoba koju zanima da konstantno uči nove stvari, sagledava prodaju iz više uglova i vodi dinamičan život, treba da razmisli o karijeri e-commerce menadžera. Ovo zanimanje pruža vam mogućnost da dokažete da je marketing investicija a ne trošak, da procesi mogu da budu kretivni, da programiranje nije razumljivo samo za naučnike i da ne morate da znate puno da pričate da bi ste bili dobar prodavac, jer dobra slika proizvoda vredi više od hiljadu reči. E-commerce menadžer je deficitarno zanimanje na tržištu koji raste iz dana u dan, što vam omogućava da se pozicionirate kao oni koji su počeli među prvima.
 
Webiz konferencija se održava u hotelu "Vojvodina" u Zrenjaninu od 22. do 25. marta.
  • Paja

    12.03.2018 15:33
    Webmaster
    Konačno nešto reklamno o edukaciji a da ima smisla. Insajder sam pa znam ponešto. Ne znam da li je slučajno proradilo kartično plaćanje u Srbiji. Isporuka funkcioniše, procvetali AKS i BEX. Pouzećem se plaća kešom.
    Da skratim, činjenica je da će ljudi sve više robu tražiti online, kupovati online, i da neko treba da se bakće tom uslugom.
    Šta se može za 3 dana naučiti, koje veštine steći, drugo je pitanje. Sistemi online katalogiziranja i naplate su bili krupan zalogaj i za talentovane sa predznanjem.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija