Srbija rekorder po nametima na gorivo

U cenu goriva ulazi više od 50 odsto državnih naknada i taksi, kaže Tomislav Mićović, generalni sekretar Udruženja naftnih kompanija Srbije.
Srbija rekorder po nametima na gorivo
Foto: Pixabay
U udruženju strahuju da će novi Zakon o naknadama za korišćenje javnih dobara, koji je u javnoj raspravi, dodatno opteretiti cenu derivata.
 
Po visini cene dizel goriva i autogasa dominantna u regionu, dok je po visini benzina na trećem mestu, posle Hrvatske i Crne Gore, tvrde u Udruženju. Mićović kaže da nacrt novog zakona predviđa, pored postojećih, i dve nove naknade - za energetsku efikasnost i za biogorivo. 
 
Uvođenjem te dve dodatne naknade, vozač će praktično gorivo "platiti" 40 odsto, a za državne naknade i takse izdvojiti čak 60 odsto od ukupne cene, tvrde u tom Udruženju. 
 
"Srbija je po ceni dizel goriva već skuplja u odnosu na najnižu cenu dizela u regionu", navodi Mićović i ukazuje da bi ta razlika mogla usmeriti potrošače iz Srbije da kupuju gorivo negde u okruženju, naročito one koji žive u blizini granice ili one koji često putuju i inostranstvo 
 
Podaci istraživanja "EU Weeky Oil Bulletin" i UNKS-a pokazuju da kupovinom 1.000 litara dizel goriva, na državne takse u Srbiji odlazi 718 evra, u Hrvatskoj 653 evra, Crnoj Gori 617, Mađarskoj 611, Rumuniji 575 evra, BiH 506 evra, dok je u Bugarskoj to 502 evra, a u Makedoniji samo 398 evra. 
 
Iz Ministarstva finansija kažu da Nacrt zakona uređuje naknade za biogoriva, za formiranje i održavanje obaveznih rezervi nafte i derivata nafte, a da se nova naknada uvodi samo za unapređenje energetske efikasnosti. 
 
Navode da je ta naknada predložena kao jedna od mera politike podsticanja energetske efikasnosti, koja je u skladu sa državnim ciljem da se poveća energetska efikasnost za 20 odsto do 2020. godine. 
 
Nacrt zakona o naknadama za korišćenje javnih dobara, koji je u nadležnosti Ministarstva finansija, ušao je u javnu raspravu početkom godine. Taj Zakon definiše šta su javna dobra - mineralne sirovine, energenti, poljoprivredno zemljište, šume, vode, ali i ko je njihov korisnik i kolike su naknade za njihovo korišćenje, a u cilju zaštite javnih dobara. Nacrt je sačinjen u okviru rada radne grupe u čijem sastavu su, pored predstavnika Ministarstva finansija, bili i predstavnici drugih ministarstava u čijoj su nadležnosti propisi kojima se uređuju naknade, predstavnici Republičkog sekretarijata za zakonodavstvo, predstavnik fakulteta, NALED-a i USAID-a, a urađen je u skladu sa zahtevima MMF-a i Evropske unije.
  • boki2

    19.04.2018 12:02
    sipaj plati i vozi šta drugo ko ima vozaće seko nema šetaće se napredno
  • VladaN

    18.04.2018 22:18
    Nije Srbija...
    ..već nesposobni Vučić koji samo na ovaj način i otimanjem od penzija i plata može da priča gluposti o nekom ekonomskom "uspehu". "Geda gluperda".
  • Jovana

    18.04.2018 07:37
    Gorivo treba da bude skuplje jer ima previse vozila na ulicama, gužva je u saobraćaju konstantna, znači da ljudima to i nije tako skupo. U NS većina porodica ima po dva auta.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija