Digitalizacija šansa za domaće preduzetništvo
Kako je rečeno na panel diskusiji "Digitalizacija – gde sam tu ja?" u okviru SoŽe (SoGe) biznis kluba koji organizuje Sosijete ženeral banka, glavni preduslov da Srbija uhvati još odlučniji korak sa tokovima četvrte industrijske revolucije je edukacija menadžera u kompanijama da prepoznaju globalne trendove digitalizacije. Takođe je neophodno povećati ulaganje u obrazovanje mladih i osposobljavanje kadrova za nova zanimanja, kao i ohrabrivati korisnike da sa više poverenja koriste onlajn usluge.
Predstavnici bankarskog sektora kažu da je digitalizacija u velikoj meri uticala na tradicionalno bankarstvo koje je veliki deo svojih usluga ponudilo preko mobilnih i veb aplikacija.
"Uspeli smo u banci da pokrenemo inovativni talas i prvi predstavimo onlajn ekspozituru u Srbiji, a potom i niz proizvoda i usluga osmišljenih u saradnji sa startap zajednicom, koji korisnicima omogućavaju da uz nekoliko klikova koriste pojedine bankarske proizvode i usluge", naveo je Goran Pitić, predsednik Upravnog odbora Sosijete ženeral banke.
Iako je finansijski sektor pred stalnim izazovima fintek industrije, Pitić je rekao da je Sosijete ženeral banka među liderima u digitalnim uslugama na domaćem tržištu, jer kroz saradnju sa fintek startap kompanijama prepoznaje šansu da razvija nove proizvode i usluge koji u realnom vremenu odgovaraju na potrebe klijenata.
Pomoćnica direktora Biosens instituta Vesna Bengin Crnojević kaže da je digitalizacija šansa da Srbija bude među prvima u nečemu i da u četvrtoj industrijskoj revoluciji povede i druge zemlje. Ona je navela i da se Biosens institut fokusiran na digitalizaciju poljoprivrede i osnovao je digitalnu farmu koja je proteklog meseca otvorena u selu Krivaja.
"Pokrenuli smo i digitalnu platformu "Agrosens" koja omogućava poljoprivrednicima da besplatno dobiju satelitske podatke o parcelama, obrađene tako da pokazuju posebne indekse od značaja za poljoprivredu, kao i vrlo precizne meteo podatke", objasnila je Bengin Crnojević.
Širenje interneta i sve veća ponuda digitalnih platformi je dovela do toga da i tradicionalni biznisi prelaze na onlajn kanale, u pogledu proizvodnje i prodaje. Vlasnik kompanije "Manual Co." Siniša Žarin kaže da je ta kompanija uložila oko 60.000 dolara u softver "Džemini" koji je korisnički orijentisan i precizno meri kvalitet kože za dalju proizvodnju.
Učesnici panel diskusije "Digitalizacija – gde sam tu ja?" zaključili su da digitalizacija počinje sa promenama navika kako menadžmenta kompanija, tako i korisnika krajnjih usluga koji su spremni da prihvate, primene, pa čak i predvide buduće trendove u biznisu.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar