Početkom iduće godine u Štutgartu će biti zabranjen promet vozilima s Euro 4 ili starijim standardom emisije. Zvuči paradoksalno, ali time gradske vlasti žele da izbegnu uvođenje većih zabrana.
Ranije ove godine Hamburg je najavio zabranu vozila čiji motori ne udovoljavaju Euro 6 normi, a to znači vozilima proizvedenim pre 2014. godine. U Štutgartu koji je sedište Mercedesa i Poršea nastoje da na putevima zadrže Euro 5 vozila i posežu za drugim merama poput popularizacije javnog prevoza. Vozila s Euro 5 normom su počela da se proizvode 2009. godine, a njihov udeo na gradskim ulicama je značajan.
Ako ove mere ne urode plodom, odnosno do polovine sledeće godine nivo zagađenja ne padne na normalu zabrana će se proširiti i na Euro 5 vozila, i to već od 2020. godine. A u tom slučaju možemo očekivati još povoljniju ponudu starih dizelaša u regiji koja će sigurno udomiti veliki deo u Nemačkoj nepoželjnih automobila.
Podsetimo, stare dizelaše iz svojih središta će do 2025. proterati između ostalih Pariz, Madrid, Atina, a verovatno će se u međuvremenu pojaviti i neki novi.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar