Namireni krediti, isečena kartica i zvanično zatvoren račun u banci nisu garancija da vam se ime neće pojaviti na crnoj listi Kreditnog biroa i tu ostati tri godine.
"Uredno sam zatvorio svoj račun povezan sa kreditnom karticom u banci, prethodno namirivši sve dugove. Sačekao sam da prođe i rok od mesec dana koliko su mi rekli u banci. Nakon toga, rečeno mi je da mi je račun i zvanično zatvoren", ispričao je za Novosti Beograđanin Dušan.
"Šok me je sačekao godinu dana kasnije, kada sam podizao kredit za automobil. Zvali su me iz druge banke i rekli da ne mogu da mi odobre zajam, jer u izveštaju Kreditnog biroa piše da imam negativnu zabelešku da sam loš klijent zbog četiri dinara duga, zbog čega su mi i odbili kredit", naveo je.
Dušana iz bivše banke niko nije obavestio o postojanju duga, niti ga pozvao da plati. Da bi uplatio ta četiri dinara morao je da plati još 60 dinara na ime bankarske provizije po uplatnici. Njegova priča se ipak uspešno završila jer je banka povukla zapis o dugu iz Kreditnog biroa.
Kroz slične probleme prošla je i Somborka Danijela koja je preselila svoj račun u drugu banku. Iako su joj na šalteru rekli da je izmirila svoj dug i da slobodno može da pređe kod konkurenata, ona je dobila SMS poruku da je banci sa kojom je završila odnos ostala dužna dva dinara.
Bankari navode da nijedan tekući račun u banci nije zatvoren dok ne dobijete i pismenu potvrdu o tome.
"Tek u tom slučaju klijent ima dokaz da je račun zaista zatvorio i sve dugove namirio, pa se samim tim i lakše dokazuje kada iskrsnu dugovi od nekoliko dinara, koje po automatizmu, posle 60 dana nenamirivanja moramo da prijavimo birou", rekli su za "Novosti" u jednoj banci.
I dug prema osiguravajućim kućama može da prouzrokuje negativne posledice po klijenta. Tako je jedno osiguravajuće društvo tražilo od svog klijenta da uplati zaostatak od 0,01 dinar, odnosno tačno jednu paru.
Dug od nekoliko dinara može izazvati problem i sa izvršiteljima što može uzrokovati plenidbu imovine.
Komentari 6
Limanac
U svim zemljama svet služi samo za jedno: da spreči prosečnog Peru da se zaduži u više banaka preko svojih mogućnosti.
Sa druge strane, nijedna banka ne želi da posluje sa Perom koji ima naviku da ne vraća svoje dugove.
Razvojem savremenih tehnologija, usluge KB su automatizovane. A pravila su jasna: dug ma kolikog iznosa je i dalje dug.
Jedino je zabranjeno da se šalje u KB dug nastao po osnovu aktivnosti banke - tipa da je račun zatvoren, a da banka naknadno pripiše troškove održavanja računa.
Ako je dug u KB-u neosnovan, sve se brzo rešava reklamacijom u KB-u.
Ljuba
Mora li sve tako
Mora li to sa bankama baš sve tako kako ne treba?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar