Komisija je postupak pokrenula po službenoj dužnosti.
Komisija je, kako je navela u saopštenju, osnovano pretpostavila da Masterkard, kao oblik udruženih učesnika na tržištu Srbije, određuje minimalne međubankarske naknade u nepravičnom iznosu, koje su u proseku nekoliko puta veće od onih koje banke u sistemu Masterkarda primenjuju najranije počev od 2005. godine.
Time se ograničava konkurencija među bankama u pogledu iznosa trgovačkih naknada koje nude trgovcima za uslugu prijema platnih kartica, a moguće je da utiče negativno i na konkurenciju na tržištu izdavalaca platnih kartica na teritoriji Srbije.
Pozivaju se svi koji raspolažu podacima, ispravama ili drugim relevantnim informacijama koje mogu biti od značaja za utvrđivanje činjeničnog stanja u tom postupku da ih dostave Komisiji za zaštitu konkurencije na adresu Savska br. 25/IV, Beograd, navedeno je u saopštenju.
Masterkard: Ne postavljamo i ne naplaćujemo nadoknade
Kompanija Masterkard saopštila je da je početkom 2018. godine, udruženje za zaštitu bankarskih korisnika "Efektiva" pokrenulo postupak pred Komisijom za zaštitu konkurentnosti zbog međubankarskih naknada kompanije Masterkard u Srbiji.
Komisija je obavestila Masterkard 19. septembra da će pokrenuti zvanični postupak po ovom pitanju. Odluka o pokretanju formalnog postupka je proceduralni korak i ne odnosi se na legalnost međubankarskih naknada u Srbiji, navodi kompanija.
"Masterkard je čvrst u stavu da su navodi tužbe udruženja 'Efektiva' neosnovani i nastaviće svoju borbu protiv njih tokom formalne istrage Komisije za zaštitu konkurentnosti. Masterkard takođe napominje da je 'Efektiva' već upotrebila slične navode u tužbi koja je podneta protiv kompanije Masterkard pred Višim sudom u Beogradu 2017. godine, ali je Sud tu tužbu odbacio", navodi se u saopštenju.
Napominje se da Masterkard ne izdaje kartice, ne postavlja i ne naplaćuje potrošačke nadoknade i ne zarađuje od međubankarskih naknada koje banka prihvatilac plaća banci izdavaocu kartice i da potrošačima pruža realne vrednosti i mogućnosti, uključujući i sigurnost, praktičnost i zaštitu potrošača.
"U svakoj od 210 zemalja i teritorija na kojima smo prisutni poslujemo po istim principima, odnosno u potpunosti u skladu sa lokalnim zakonodavstvom i tržišnim uslovima. Posvećeni smo unapređenju postojećih partnerstava sa javnim i privatnim sektorom u Srbiji, kao i kreiranju novih saradnji. Naš cilj je da osiguramo da svi učesnici platnog tržišta uživaju u modernijem i efikasnijem sistemu plaćanja koji je prilagođen digitalnom dobu. Sigurni smo da je otvoreni dijalog zasnovan na činjenicama jedini način da to postignemo", navodi kompanija u saopštenju.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar