U tom poslu joj aktivno pomaže Komisija za zaštitu konkurencije.
- Koristimo sve raspoložive kapacitete u cilju sprovođenja redovnih i vanrednih kontrola zakonitosti poslovanja banaka, a vršeći funkciju zaštite korisnika finansijskih usluga svaku uočenu nepravilnost u pojedinačnom slučaju proveravamo dodatnom kontrolom zakonitosti određenog bankarskog proizvoda ili usluge - rečeno je
Novostima u NBS.
Sredinom avgusta guvernerka NBS Jorgovanka Tabaković nagovestila je mogućnost postojanja kartelskog dogovaranja banaka u vezi sa cenama usluga koje pružaju klijentima. Tim povodom istakla je da će "u toj oblasti biti posla za centralnu banku" i da "to ne rade neke, već to rade mnoge banke".
U centralnoj banci podsećaju na to da je upravo na predlog NBS donet set zakona s ciljem da se podstakne konkurencija između banaka, ne samo u vezi sa ponudom kredita, već i u vezi sa svim ostalim bankarskim proizvodima: tekućim računima, platnim karticama, uslugama koje se pružaju putem interneta i sl.
- Nakon donošenja ovih propisa, svaka banka razmatra i odlučuje na koji način će odgovoriti na podsticaje iz tih propisa - ističu u Narodnoj banci. S tim u vezi, kako dodaju, NBS preduzima različite mere kako bi sprečila da se navedeni podsticaji u smeru jače tržišne utakmice zaobiđu, pa je tako svojim odlukama precizirala pojedine odredbe zakona, zauzela jasne stavove u pogledu primene tih zakona, a pored toga preduzima različite aktivnosti u cilju edukacije svih korisnika bankarskih usluga.
Narodna banka Srbije, kako ističu, aktivno sarađuje i, u skladu sa zakonom, razmenjuje podatke sa Komisijom za zaštitu konkurencije koja je nadležna za utvrđivanje povrede konkurencije, što se odnosi i na bankarski sektor, te preduzimanje odgovarajućih mera.
- NBS će i u narednom periodu obaveštavati Komisiju kada primeti postupanje banaka koje može ukazivati na bilo koju vrstu nedozvoljenog ponašanja, kao što su prećutni dogovori ili usaglašene prakse - ukazuju u centralnoj banci.
Komentari 5
Limanac
@Skidanje odgovornost
Apsolutna neistina!! Svaki građanin može da uloži prigovor NBS na konkretno kršenje pravila od strane neke poslovne banke. NBS prosleđuje prigovor banci koja je dužna da odgovori u najkraćem roku. Ukoliko banka ne da adekvatno objašnjenje, može da bude kažnjena i to izuzetno visokim novčanim kaznama.
Skidanje odgovornost
Udruženje bankaraskih klijenata je lepo navelo kako NBS uvek odgovara , da oni nisu dužni da kontrolišu i da se klijenti obrate sudu. Kao da to sa njima nema nikakve veze.
Branko
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar