"Ove godine je povećana i prodaja luksuznih automobila iz premium segmenta i to u prvih devet meseci 2.006 auta: 801 mercedes, 677 audija i 528 BMW-a", rekao je predsednik Asocijacije Miloš Petrović.
"Prvi put u Srbiji imate podatke o novoregistrovanim automobilima. Ne o željama prodavaca koje prijavljuju, već zvanično koliko je novih automobila registrovano. U prvih devet meseci prošle godine bilo prodato oko 20.000 vozila", rekao je on.
Petrović ističe da je već godinama unazad trend rasta od 10 do 15 odsto, ali da će rast prodaje novih automobila u 2018. iznositi oko 20 odsto u odnosu na prošlu godinu.
Asocijacija očekuje da će ove godine biti prodato nešto više od 30.000 novih vozila.
Najviše novih automobila ove godine je prodato marke škoda, fijat, reno, ford, hjundaji, čija godišnja prodaje obično prelazi cifru od po 2.000 i 3.000 vozila.
"To su automobili koji se tradicionalno najviše prodaju, naši ljudi vole te automobile i verovatno su najpristupačniji za finansiranje. Interesantno je da je došlo do porasta prodaje japanskih brendova kao što su suzuki, tojota i honda koji polako osvajaju kupce, verovatno zbog bezbednosti, ekologije i pouzdanosti", rekao je on.
Kupovna moć povećana
Govoreći o tome šta je uticalo na veću prodaju novih automobila, Petrović navodi da su kompanije počele da menjaju vozne parkove, ali i da je sada finansiranje daleko lakše, kao i da je kupovna moć na tržištu povećana.
"Sada je jednostavnije kupiti novi automobil ili ga uzeti na operativni lizing", kazao je on.
Potencijal srpskog tržišta je, prema njegovim rečima, svega 100.000 vozila, a u pretkriznoj godini, pre oko 10 godina, bilo je 60.000 prodatih novih vozila. Petrović očekuje da će naše tržište polako dostići tu cifru.
Dodaje da je došlo do još većeg rasta uvoza polovnih vozila u Srbiji i da je za devet meseci uvezeno 97.000 polovnjaka. U našu zemlju je prošle godine uvezeno ukupno 153.000 polovnih vozila.
"Mislim da je to previše polovnih automobila, koje Evropa neće, a to su automobili stariji od 10 godina", naveo je on.
Tehnički pregled neophodan
Petrović kaže da većina građana može da kupi samo takve polovne automobile i da bi trebalo pokušati da se ti automobili tehnički sertifikuju pre nego što uđu u zemlju.
"Da se proveri emisija gasova, tehnička ispravnost i tek onda da mogu da uđu u Srbiju, a ne da se desi ovo što je sada bilo, da su uvezli automobile, ali se promenio zakon o tehničkim pregledima i sada ne mogu da se registruju", navodi on.
U Srbiju mogu legalno da se uvezu automobili i sa standardom motora evro 3, što znači od 2000. godišta. Dodaje da se kod premium marki prodaja uglavnom kreće između 500 i 1.000 novih vozila godišnje, kod mercedesa, audija i BMW-a.
"Sada su se u premium segmentu pojavili i rendž rover i još neki luksuzni brendovi. Ti skupi automobili se uvek sa istom klijentelom dogovaraju, naručuju i kupuju i tu nema nekih skokova i padova, konstantno se ta brojka vrti između 500 i 700 automobila u zavisnosti od brenda", kaže on.
Prošle godine je audi zabeležio najveću prodaju sa oko 900 automobila.
Komentari 10
kru
dzoni
Rupe na drumu se zakrpati mogu,mnogo teže je zakrpati one u glavama.
Da se ne ljubimo.
nisam robot mame mi
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar