Eksperti za železničko mašinstvo istakli su da je Goša firma od renomea u toj oblasti i da je tehnološki pogodna za partnerstvo sa švajcarskim Štadlerom.
Miroslav Krstić iz Udruženje mašinskih inženjera Srbije je rekao da je šinska industrija u Srbiji uglavnom uništena, "na primer Fabrika vagona Kraljevo, MIN Vagonka, MIN Lokomotiva i Želvoz, a Goša u stečaju i ide u likvidaciju, dok fabrike Šinvoz i Bratstvo ponešto još rade". Naglasio je da šinska i automobilska industrija imaju perspektivu.
Bivši železničar i član Udruženja mašinskih inženjera Srbije David Vojinović je rekao da je Goša naš brend u proizvodnji šinskih vozila i da je ta fabrika sada u kritičnoj situaciji. Istakao je da su i druge fabrike šinske industrije uništavane po sličnom konceptu i da je sada i Goša došla na red.
- Opstali su Bratstvo iz Subotice, jer je nađen dobar strateški partner i donekle Šinvoz iz Zrenjanina, gde je nakon privatizacije nastavljena proizvodnja. Možda je trebalo da država u privatizaciji proceni šta će zadržati i za šta će se boriti, a to je trebalo da budu, pre svega, Fabrika vagona Kraljevo za teretne vagone i Goša za putničke vagone - kaže Vojinović.
Mašinski inženjer Luka Čupković je naglasio da je Goša bila jedan od industrijskih lidera u Jugoslaviji.
- Šta je Dženeral motors bio za SAD, Simens za Nemačku, to je Goša bila za Jugoslaviju. Goša nije imala nijedan tehničko - tehnološki promašaj ni u projektovanju, proizvodnji niti ispitivanju. Ta fabrka je stvorila mašinske eksperte šinske industrje na svetskom nivou - istakao je Čupković. Poručio je da bi najgore rešenje bilo da se likvidira Goša i najavio da će to udruženje inženjera poslati dopis švajcarskom Sstadleru sa pozivom da dođe u Gošu, pogleda kapacitete i razmotri mogućnost saradnje.
Profesor Elektrotehničkog fakulteta Slobodan Vukosavić je ukazao da bi za Gošu bio spas da izađe na svetsko tržište i uvođenje novih tehnoloških rešenja, poput digitalnog upravljanja i novih vidova elektronike.
- Veliki broj kompanija u regionu, Italija, Austrija, Mađarska i Rumunija, zatvorile su fabrike koje su bile konkurencija Goši, tako da postoji potreba i prostor za Gošu, ali je glavno pitanje da li mi verujemo da će Goša postojati - poručio je Vukosavić.
Fabrika šinskih vozila Goša je osnovana pre 95 godina i trenutno je u stečaju. Privatizovana je 2007. godine kada ju je na aukciji kupila kompanija "Žos Trnava" iz Slovačke, za 140,44 miliona dinara.
Zatim je ta slovačka firma prenela 2017. godine 100 odsto kapitala i imovine Goše na kompaniju "Lisnart holdings limited" sa sedištem na Kipru, a potraživanja su preneta na kćerku firmu ŽOS Zvolen.
Nedavno je u okviru Goše formirano posebno preduzeće "Goša RSC", koja je angažovala deo radnika.
Komentari 1
Sveta
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar