Knjiga "The Definitive Guide to Strategic Content Marketing" zamišljena je kao akumulirano znanje o ovom tipu marketinga, široka i duboka knjiga o filozofiji sadržaja i o tome kako ta filozofija postaje filozofija marketinga nakon starog pristupa koji imaju tradicionalni oglasi.
Dvojica stručnjaka uložila su dugogodišnje znanje i iskustvo, ali i znanje više od 60 vodećih svetskih imena modernog marketinga za pisanje knjige čija će se promocija održati na Webiz edukaciji u Subotici (od 16. do 18. novembra).
Džastin Kirbi, inače čuveni britanski "keynote" predavač, će na Webizu će održati i predavanje "Content and the Future of Marketing".
Koji je primarni cilj, a šta su sa druge strane bili najveći izazovi u pripremanju ove knjige?
Lazar Džamić: "Primarni cilj je bio da se napravi ona famozna 'jedna knjiga' u ovoj oblasti: kada vas ljudi pitaju koja je jedna/prva knjiga koju mogu da pročitam da me 'contentom'. Zato smo je planirali kao odskočnu dasku za dalje istraživanje ove materije, može da se krene u desetine raznih pravaca. Najveći izazov su nam bile stotine referenci iz ove oblasti, desetine knjiga i drugih izvora koje je trebalo spakovati u jednu smislenu i kompaktnu celinu, tako da se pokaže sva povezanost ove kompleksne materije. To, i transkribovanje desetina intervjua koje smo uradili... Marketari širom sveta govore o Content marketingu, ali ne kažu svi isto. Neki kažu da je napravio revoluciju u oblasti marketinga, dok drugi kažu da je on samo hajp: novo ime za ono što su marketari oduvek radili. Sa kim se vi više slažete?"
Džastin Kirbi: "Ja sada vidim sadržaj više kao simptom evolucije marketinga, nego kao zasebnu disciplinu. To je filozofija koja stavlja kupce u centar zbivanja, kako bi napravila doživljaj koji je vredan njihovog vremena."
Koji su dobri primeri "content marketinga" koje ste skoro primetili?
Džastin Kirbi: "Za mene su najzanimljiviji primeri koji prave, oblikuju ili uređuju kulturu. 'What does Brexit mean for love?'; serija fotografija Laure Pannack koju je 1854 Media objavila za 'Affinity Photo for iPad' ne samo da je pomogla da se pokaže kreativni potencijal softvera nego je pokrenula i isprovocirala, a sada ima i kulturnni doprinos i osvaja brojne relevantne nagrade."
Lazar Džamić: "Frikom mi pada na pamet i njihovi 'Jagodići'; kao i partnerstvo Fante i Yasserstaina. Takođe i C-kafa 'Čuvamo u srcu'; kao i serija 'taxi' filmova za Jugoslovensko dramsko pozorište."
Šta su najveći trendovi u sadržajnom marketingu za 2019. godinu?
Lazar Džamić: "Svaki dobar marketing, baziran na dobroj strategiji, je sadržajan - u smislu da oslikava život i potrebe publike kojoj se obraća - tako da ja nisam veliki ljubitelj ovog naziva. Preferiram 'marketing brendiranim sadržajima'. Trendovi su manje-više isti kao i ove godine: rast 'prirodnog oglašavanja' (native), sve veća upotreba podataka u ciljanju, sve veće okretanje brendova ovim formama kao nadomeštanje smanjenja efektivnosti tradicionalnih digitalnih oglasa, porast raznih automatizacija isporuke marketing formata i slično. Takođe i sve češće korišćenje metoda pripovedanja u sve većem broju formi. U Srbiji, mislim da će doći do konačnog otkrivanja You Tube-a. od strane domaćih brendova..."
Kako meriti Content marketing, tj. kako znamo da smo odradili dobar posao?
Džastin Kirbi: "To puno zavisi od onoga što pokušavate da postignete. Sadržaj je samo deo marketinga i ne postoji metrika koja se može koristiti da se dokaže njegova konkretna efektivnost kroz ceo spektar brenda i marketinških aktivnosti."
Ukoliko želite da čujete više o tome zbog čega je važno da u svojoj poslovnoj biblioteci imate primerak knjige "The Definitive Guide to Strategic Content Marketing", ali i čujete predavanje svetski poznatog predavača Džastina Kirbija za Webiz edukaciju možete se prijaviti do 14. novembra na sajtu webiz.me.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar