Novinari KRIK-a došli su do kopije zaključka Vlade koji je u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija zaveden 7. novembra ove godine, a koji svedoči da se novcem poreskih obveznika pomaže rad kompanije Er Srbija.
Dokument je donet po hitnom postupku i otkriva da je 14 miliona evra iz budžeta uloženo u aviokompaniju tokom 2017. i 2018. godine kako bi se pokrili gubici leta za Njujork i troškovi goriva na drugim linijama.
Avioprevoznik Er Srbija, u kojoj vlasništvo dele arapski Etihad sa 49 odsto i Republika Srbija sa 51 odsto, godinama posluje zahvaljujući subvencijama države, naveo je
KRIK.
Kako otkriva zaključak do kojeg su došli novinari KRIK, Vlada je 27. decembra 2017. sa Er Srbijom sklopila Ugovor o uslovima korišćenja finansijskih sredstava. Samo dan kasnije 14 miliona evra iz državne kase uplaćeno je na račun Er Srbije. Novac je uplatilo Ministarstvo privrede, piše u zaključku.
Planirano je da se ovaj novac, kako je opisano u dokumentu, iskoristi "isključivo za svrhe finansiranja troškova linije JFK (let iz Beograda za Njujork)". Od ukupno 14, Er Serbija iskoristila je 11,7 miliona evra da pokrije gubitke koje je imala tokom 2017. godine na toj neprofitabilnoj ruti. Nakon toga, preostalo joj je oko 2,3 miliona evra. Vlada je zato prošlog meseca ovim zaključkom odobrila zahtev Er Srbiji da preostali novac zadrži i dozvolila joj da ga potroši na gorivo.
U zaključku Vlada konstatuje da se cena aviogoriva na svetskom tržištu drastično povećala i time "uticala negativno na rezultat profitabilnosti rute (Beograd-Njujork) u 2018. godini", preneo je KRIK.
Nemanja Nenadić iz nevladine organizacije "Transparentnost Srbija" napominje da je ugovor o dodeli pomoći koji je Vlada sklopila sa Er Srbijom morao da prođe kontrolu nadležne Komisije za dodelu državne pomoći. S obzirom da na sajtu Komisije nema objava o ovoj pomoći, kako navodi Nenadić, Komisija o njoj verovatno nije ni odlučivala, dok je od javnosti namerno sakriveno da budžetski novac odlazi ovoj avio-kompaniji.
"Verujem da su razlozi za takvo skrivanje pre svega marketinške prirode, budući da je ranije bilo najavljeno da će Er Srbija početi da radi na tržišnoj osnovi, bez pomoći države, a da se to nije dogodilo", kaže Nenadić za KRIK.
Savetnik za privatizaciju
Branko Pavlović kaže za list "
Danas" da nam nije bio potreban nikakav zaključak Vlade da shvatimo da ova linija nije profitabilna i da država daje ogroman novac jer se od početka i pre uvođenja leta do Njujorka znalo da taj projekat mora da pravi gubitke.
"To je od početka visoko subvencionisani projekat koji pravi gubitke i koji nam uopšte nije bio potreban", ističe Pavlović.
On kaže da je nekada, dok je postojala Jugoslavija, let do Njujorka imao smisla jer je to bio na neki način državni projekat.
"Sada imamo to da državnim novcem finansirate privatnu firmu", napominje Pavlović.
Od Komisije do danas nije stigao odgovor na pitanja novinara KRIK-a da li je odobreno da se iznos od 14 miliona evra iz budžeta pokloni Er Srbiji. Iz kabineta premijerke, ministarstva privrede i ministarstva finansija takođe nisu odgovorili na pitanja KRIK-a o ulaganju države u avio-kompaniju.
Ranijih godina Er Srbija je dobijala i novčanu pomoć u vidu otpisivanja dugova. Tako je Aerodrom "Nikola Tesla", koji je vlast nedavno dala pod koncesiju, oprostio milione evra koje mu je Er Srbija dugovala.
Komentari 11
Gagili imigrant
Srecom, narod je svesrdno podrzao tu politiku na vise izbora i podrzava je i dalje. Tako da je ovo pravi uspeh :)))
Vlada
Naravno, kada je Vulin jadan morao čak 205 hiljada puta putovati do Njujorka i nazad po jedan evro. Kriminalci na vlasti, narode moj!
Predragg
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar