Naveo je da je proces privatizacije već počeo kroz Unapred pripremljeni plan reorganizacije, te da očekuje da će sredinom juna kineskom partneru biti prodato 51 odsto "Ikarbusa".
Vićentić je rekao da će država ostati vlasnik oko 26 odsto, a preostali deo biće u vlasništvu malih akcionara. Kaže da će kineski partner otkupiti i oko 9,5 milione evra duga "Ikarbusa".
"'Ikarbus' ne posluje baš sjajno od sredine 2018. Imamo posla, ali ne dovoljno. Trenutno radimo sedam autobusa za kupca u Mađarskoj, još dva autobusa za lokalne kupce, a radimo i velike remonte za GSP", rekao je Vićentić.
Naveo je da se za socijalni program, koji je sproveden pred kraj prošle godine, opredelilo oko 140 zaposlenih koji su dobili 200 evra po godini radnog staža, a da je u preduzeću ostalo 120 radnika: "Otišli su uglavnom stariji zaposleni. Uspeli smo da sačuvamo kompletan inženjerski kadar što je i nama i firmi koja nas kupuju najbitnije".
Za kineski Jinlong je rekao da je jedan od najvećih svetskih proizvođača baterija za elektro vozila, te da je veliki proizvođač elektro autobusa, elektro kamiona i elektro dostavnih vozila.
"Jinlong ima ozbiljne planove za 'Ikarbus'. Zadržaće postojeći proizvodni program i proširiće ga elektro vozilima koje planira najpre da ponudi zemljama Jugoistočne Evrope, a potom i ostalom delu Evrope", naveo je Vićentić.
"Ikarbus" je osnovan 1923. godine, kao prva fabrika aviona na Balkanu, da bi kasnije promenio delatnost. Prvi autobus u "Ikarbusu" proizveden je 1954. godine, po licenci austrijske firme "Saurer". Do sada je u toj fabrici proizvedeno više od 20.000 autobusa, od čega je znatan deo izvezen.
Komentari 1
Zivan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar