Kako piše Danas, i dalje se ne zna kada će biti isplaćena koncesiona naknada akcionarima - državi kao najvećem vlasniku i malim akcionarima kojih ima oko tri miliona, a koji su akcije uglavnom dobili besplatno kada ih je država podelila punoletnim građanima.
Još važnije, ne zna se ni koji datum bi mogao da bude uzet kao dan preseka, koji će poslužiti za utvrđivanje spiska akcionara koji imaju pravo na dividendu. U međuvremenu, vrednost akcija Aerodroma očekivano pada, pa je sa 1.936 dinara 27. decembra, početkom godine pala na 1.101 dinara.
Koncesiona naknada od 501 milion evra koju je prema izjavama zvaničnika "Vansi" uplatio na račun Aerodroma "Nikola Tesla" (ANT) ulazi u prihode kompanije i za toliko povećava njenu dobit. Naknada će akcionarima, 417 miliona džravi i 84 milion evra ostalima, biti isplaćena u vidu dividende.
Međutim, zabunu među investitorima na berzi je unelo saopštenje ANT koje je objavljeno na sajtu Beogradske berze, u kome se obaveštavaju akcionari da će biti isplaćena dividenda prema statutu nakon usvajanja finansijskih izveštaja za prethodnu poslovnu godinu. Prethodnih godina sednice Skupštine akcionara na kojima je donošena odluka o isplati dividende je održavana u junu, a tek posle toga isplaćivane su dividende.
Kao dan dividende statutom je utvrđen 31. decembar 2018. godine, što znači da ko je imao akcije na taj dan ima pravo na dividendu koja će iznositi 1.455 dinara neto po akciji, na ime koncesione naknade i još verovatno oko 50 dinara na ime prošlogodišnje dobiti, prenosi Danas.
Problem je u nastavku saopštenja u kome se pominje međudividenda koja se može isplatiti "u bilo koje vreme između sednica Skupštine". Dan međudividende se određuje odlukom o međudividendi, što znači da je u ovom trenutku nepoznat. To je dovelo do toga da ljudi nakon 31. decembra prodaju akcije ANT uvereni da će dobiti koncesionu naknadu, jer su imali akcije u vlasništvu na dan dividende, dok drugi kupuju akcije verujući ili se bar nadajući da će dan međudividende biti neki dan u januaru i da će oni dobiti naknadu. Zbog toga ekonomista "Nju moment sekjuritiza" Nenad Gujaničić tvrdi da će verovatno dovesti do tužbi protiv ANT bilo od jednih bilo od drugih.
"Obaveštenje Aerodroma o isplati dividende u kome su citirali članove statuta samo je unelo još veću neizvesnost. Ceo proces koncesije pratila je netransparentnost, pa se i sada tako nastavlja. I tu se Aerodrom malo pita, jer od države kao većinskog vlasnika zavisi kada će biti određeno da li će biti isplaćena međudividenda i kada. Nema mnogo smisla da pola milijarde evra stoji na računu Aerodrom pet-šest meseci dok se ne usvoje izveštaji i zakaže skupština, tako da je verovatno da će biti isplaćena koncesiona naknada kroz međudividendu", objašnjava on.
Nakon isplate dividende, vrednost akcija Aerodroma će pasti na nivoe od 200 do 300 dinara, smatra Gujaničić, s obzirom na to da će narednih nekoliko godina jedini prihod od ove akcije biti godišnja koncesiona naknada. Ona je najavljena da će se kretati od 4,4 miliona evra do 15,1 milion evra godišnje.
Ceo tekst pročitajte u današnjem izdanju "Danasa".
Komentari 3
Av
Dejan
Kako ko
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar