U saopštenju o ugovoru francuskog "Vansi erportsa" o koncesiji, koji obuhvata finansiranje, upravljanje, održavanje, proširenje i dalju modernizaciju aerodroma, piše da se planom razvoja predviđa povećanje kapaciteta aerodroma sa 5,3 miliona putnika godišnje iz 2017. godini na više od 14 miliona putnika do 2043. godine, kada ističe koncesija.
Projekat će, kako se očekuje, zahtevati ulaganja u osnovna sredstva od oko 380 miliona evra, povrh 501 miliona evra koncesione naknade koliko je francuski "Vansi" već uplatio srpskoj vladi, navodi se u saopštenju "Dentonsa" dostavljenom Tanjugu.
"Ovo je nova faza u međunarodnoj ekspanziji 'Vansi erportsa'. Beogradski aerodrom će mu biti čvorište u Jugoistočnoj Evropi, geografskom području u kojem 'Vansi erports' ranije nije delovao", dodaje se u saopštenju.
Radi okončanja transakcije, "Vansi erports" je kroz kredite prikupio ukupno 420 miliona evra sa maksimalnim rokom otplate od 17 godina.
Sredstva su prikupljena od četiri multilateralne institucije - IFC-a (članica grupacije Svetske banke), EBRD-a (Evropska banka za obnovu i razvoj), Francuske agencije za razvoj (preko njene podružnice Proparko) i DEG-a (KfW grupa), kao i od šest komercijalnih banaka (Unikredit, Intesa, Erste, Sosijete Ženeral, Komunalkredit i CIC).
Krediti će poslužiti kao dopuna kapitalu koji "Vansi erports" ulaže u projekat.
Ovakvi aranžmani finansiranja predstavljaju prekretnicu u razvoju beogradskog aerodroma, ocenjuje "Dentons" i uz konstataciju da je reč najvećoj transakciji u oblasti JPP koja je ikada realizovana u Srbiji. "Srećni smo što pomažemo 'Vansi erportsu' u ovoj važnoj transakciji", rekao je Ijan Mekgret, koji je zajedno sa partnerima Robom Irvingom i Žan-Mark Alikom vodio "Dentonsov" tim.
Savetnik Republike Srbije u ovom postupku bila je advokatska kancelarija "Orrick", navodi ta međunarodna advokatska kancelarija u saopštenju.
Komentari 1
Vasa
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar