Kako pišu "
Novosti", prvi četvorotočkaši iz srpskog "Folksvagena" trebalo bi da izađu 2023. godine.
Kako se navodi, očekivalo se da će se
Rumunija i Bugarska, koje su članice Evropske unije, najpre dokopati nove investicije, a prema šansama, iza njih je bila Turska koja je sa 80 miliona stanovnika veliko tržište.
"Ipak, performanse srpske ekonomije, dolazak gotovo svih najvažnijih proizvođača automobilskih komponenata, ali i prijateljski odnosi našeg državnog rukovodstva s kolegama iz Nemačke, pretegnuli su jezičak na vagi u našu korist", pišu "Novosti".
Navodeći da njegov izvor nije želeo da precizira lokaciju buduće fabrike, list podseća da je predsednik Srbije Aleksandar Vučić u nekoliko navrata pomenuo Šumadiju kao adresu investicije koja bi u potpunosti "promenila krvnu sliku naše ekonomije".
"Novosti" preciziraju da bi nova "Folksvagenova" fabrika trebalo da ima kapacitet od 300.000 automobila godišnje i da bi našem izvozu doprinosila sa 4,5 milijardi evra.
U Srbiji bi trebalo da se proizvodi pet modela iz "Folksvagenove", "Škodine" i "Seatove" game, odnosno marki vozila koje su sastavni deo nemačke firme.
Prema nekim ranijim najavama iz "Folksvagena", ali i iz Bugarske koja se nadala ovom poslu, investicija je vredna oko 1,4 milijarde evra, a planirano je da fabrika ima 5.000 zaposlenih, od čega čak 650 inženjera.
Za izgradnju fabrike bitan faktor je i to što Srbija raspolaže sa 10 odsto svetskih zaliha litijuma, od kojih se prave baterije za elektroautomobile, pišu "Novosti" i dodaju da, iako će nova fabrika proizvoditi klasične automobile, "sigurno je da će biti organizovana produkcija elektrovozila".
Dok se čeka da rukovodstvo "Folksvagena" zvanično potvrdi dolazak u Srbiju, postoji veliko interesovanje i investitora iz Kine i drugih zemalja Azije da otvore proizvodne pogone auto-industrije u Srbiji, pogotovo one vezane za elektroautomobile.
"Ukoliko se ostvare ovi ambiciozni planovi nemačkih investitora i srpskih vlasti, naš izvoz bi mogao da poraste za petinu. Paralelno sa izgradnjom fabrike, dodatno bi se ohrabrile svetske fabrike koje proizvode auto delove da više ulažu i budu nadomak nove 'Folksvagenove' fabrike", zaključuju "Novosti".
Komentari 42
Milo
Komit južna Srbija
Ako ćemo malo preciznije, na zadnjem popisu Srbija je imala 7 miliona stanovnika bez Kosova. Vojvodina i Bg su bili na po Milion i devetsko hiljada, Zapadna Srbija je imala2 miliona i sto hiljada i Južna i istočna srbija milion i petsto hiljada.
Proveri zvanicni popis, a broj se verovatno smanjio na štetu svih regiona do sada
Krcko
U Vojvidini zivi oko 2 miliona gradjana. U Beogradu zivi oko 2 miliona gradjana. Sad jedno matematicko pitanje? Ako Srbija ima 6 miliona gradjana koliko njih zivi u centralnoj Srbiji bez Kosova? Odgovor sigurno nije 5 miliona kao sto si ti rekao.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar