Novosti: U Srbiju bi mogao da dođe ukrajinski "Folksvagen"

Postoji verovatnoća da se u Srbiju preseli "Folksvagenova" fabrika iz Ukrajine, rekao je za "Novosti" dugogodišnji zastupnik "Škode" u Srbiji i vlasnik kompanije "Auto Čačak" Milenko Kostić.
Novosti: U Srbiju bi mogao da dođe ukrajinski "Folksvagen"
Foto: Pixabay
Ta fabrika nije, rekao je Kostić, postigla očekivane rezultate u produkciji reznih modela "Škode", jednog od 12 brendova najvećeg proizvođača na svetu.
 
Kostić je istakao da su važni ljudi iz "Folksvagenovog" i "Škodinog" menadžmenta s njim ostvarili kontakt pre dva dana, kako bi im dao ocene poslovnog ambijenta u Srbiji.
 
"Pitali su me za prosek plata, obučenost radne snage, generalno, za sve u vezi sa uslovima poslovanja", rekao je za "Novosti" Kostić, koji je dodao da "dima ima, a hoće li biti vatre, znaćemo uskoro".
 
Kako je istakao, činjenica je da smo "u igri", ali nam konkurišu Bugarska, Turska, Rumunija...U toj trci, ističe Kostić, presudna će biti ponuda države i Nemci će otići u onu zemlju koja im da više.
 
Ono što Kostića brine su "Folksvagenovi" zahtevi.
 
Osim u okolini Niša i u Vojvodini, teško da postoji 300-400 slobodnih hektara za izgradnju fabrike te zato Kostić ne odbacuje mogućnost da se nova fabrika useli u postrojenja kragujevačkog "Fijata", za koji se još ne zna da li definitivno ostaje u Srbiji.
 
"To bi bilo idealno, jer već postoje fabrika i hiljade obučenih radnika, ali me plaši kapacitet, jer su sadašnje Fijatove hale u mogućnosti da godišnje izbacuju 200.000 vozila, dok Nemci žele da kapacitet bude veći od 300.000", kazao je Kostić.
 
Žao mu je, kaže on, jer smo pre 15 godina propustili šansu da dovedemo taj brend u Srbiju. Kostić je, kako navodi, 2002. i 2003. godine bio blizu toga da u čačansku fabriku "Cer" dovede montažu nekih modela, ali, kako je rekao, tadašnje državno rukovodstvo nije prepoznalo priliku već je insistiralo da se taj posao prebaci u Kragujevac.
 
Kostić kao indikator dolaska Nemaca navodi i dolazak kompanije "Forverk" koja najviše proizvodi delove upravo za "Folksvagen".
 
"Bilo bi fantastično za našu zemlju i privredu da se ostvari dolazak 'Folksvagena', ali odluka je, ipak, samo u glavama čelnika u Volfsburgu", rekao je Kostić za "Novosti".
 
Prema njegovim rečima, više detalja znaće se posle Beogradskog sajma automobila, na koji dolaze važni ljudi iz "Folksvagena".
  • Goran Stojkovic

    21.03.2019 08:59
    Robovlasnici
    Ako im Vučić potpiše kao i ostalim ulagačima da će država 10 godina da ih finansira 100 u pogledu operativnih troškova dolaze sigurno. Samo što će nakon 10 godina otići a jadnici koji budu radili za minimalac će ostati na ničemu. Kakva robovlasničja kolonija mi postajemo.
  • Anti Budala

    19.03.2019 19:32
    Šta kažu rusofobi ?
  • PetarPP

    19.03.2019 17:12
    50% su šanse da će doći a 100% da neće.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

SAD uvele sankcije Gasprombanci

Trećoj po veličini ruskoj banci, Gasprombanci i njenim filijalama, SAD su uvele sankcije sa ciljem da se smanji sposobnost Rusije da izbegne hiljade sankcija uvedenih od početka invazije na Ukrajinu.