Polovina tržišta voda u Srbiji u rukama "Pepsika" i "Koka-Kole"

Transakcija "Pepsika" i čeških karlovarskih mineralnih voda – KMV podrazumeva kupovinu 100 odsto "Knjaz Miloša" u Srbiji i njegovih brendova.
Polovina tržišta voda u Srbiji u rukama "Pepsika" i "Koka-Kole"
Foto: Pixabay
Kupovinom "Knjaz Miloša", "Pepsiko" i češke karlovarske mineralne vode – "KMV" preuzeće lidersku poziciju na srpskom tržištu mineralnih i izvorskih voda sa učešćem od gotovo 28 odsto. Uz "Koka-Kolu", koja je takođe bila zainteresovana za fabriku u Aranđelovcu i u čijem vlasništvu je "Rosa", dva najveća svetska igrača imaće gotovo polovinu ovog tržišta.
 
Cena po kojoj je "Mid Evropa partners" prodala "Knjaz Miloš" zvanično nije objavljena, ali se u medijima spekuliše da su kupci spremni da za "Knjaz" izdvoje između 200 i 250 miliona evra.
 
"Karlovske mineralne vode", inače najveći distributer bezalkoholnih pića u centralnoj Evropi, i "Pepsiko", globalni proizvođač hrane i pića koji posluje u više od 200 zemalja i teritorija širom sveta, dogovorili su zajedničko ulaganje, to jest kupovinu 100 odsto vlasništva u srpskoj kompaniji "Knjaz Miloš", saopštio je "Pepsiko".
 
"Ova transakcija obuhvata kupovinu proizvodnih kapaciteta kompanije "Knjaz Miloš" u Srbiji, kao i dobro pozicionirane brendove kao što su "knjaz miloš", "akva viva", "guarana", "remiks", "gusto" i druge", piše u saopštenju. Očekuje se da će transakcija biti završena u trećem kvartalu ove godine, pošto stigne i odobrenje Komisije za zaštitu konkurencije.
 
"Pepsiko" i KMV uspešno sarađuju u centralnoj Evropi. Češka kompanija je proizvođač i distributer "pepsiko" pića u Češkoj Republici, Mađarskoj, Slovačkoj i Bugarskoj, kao i distributer njihovih grickalica u Češkoj, Slovačkoj i Mađarskoj.
 
"Mid Evropa" i njen partner u Srbiji biznismen Andrej Jovanović od početka godine prodali su i požarevački "Bambi" "Koka-Koli" za 260 miliona evra. "Bambi" su 2015. godine kupili od Dunav hrana grupe zajedno sa "Knjaz Milošem" i "Imlekom" za 575 miliona evra. Interesantno je da su biznismeni Andrej Jovanović i Bojan Milovanović još 2008. godine svoju kompaniju "Marbo", proizvođača grickalica sa nekoliko vrlo uspešnih brendova, prodali upravo "Pepsiju" za 200 miliona evra. U javnosti se spekulisalo da je u tom trenutku "Pepsi" razmatrao kupovinu "Knjaz Miloša" od investicionog fonda Dunav hrana grupa.
 
Profesor Tomislav Jovanović, jedan od najvećih stručnjaka za vode u Srbiji, kaže za Politiku da očekuje da će oni koji su kupili ovu renomiranu kompaniju sa dugačkom tradicijom, nastaviti da je razvijaju, kao i da uvažavaju dosadašnja istraživanja.
 
"Iza "Knjaz Miloša", kao i većine naših voda, stoji nauka", kaže Jovanović i ističe da je "knjaz miloš" u rangu najboljih mineralnih voda u svojoj kategoriji. Jovanović očekuje da će ovom transakcijom najpoznatiji srpski brend u kategoriji voda dobiti i nova tržišta na kojima do sada nije bio poznat.
 
Inače, jedan od novih vlasnika "Knjaz Miloša", češka fabrika vode KMV napravila je veliki prodor u prodaji bezalkoholnih pića u centralnoj Evropi. Izvozi u 20 zemalja i ima 11 proizvodnih postrojenja i zapošljava oko 2.400 radnika. Na svom sajtu juče su već objavili i infromaciju o novom poslovnom potezu u Srbiji i spisak i fotografije novih proizvoda iz pogona "Knjaz Miloša", koje planiraju da uvrste u svoju ponudu.
  • .

    11.06.2019 22:35
    /
    Dobro i sta sad? Javnost upozorava vec 20 godina da bi se ovo moglo desiti i eto desava se i sta sad s tim? Imamo li kakav zakon koji bi regulisao prava na eksploataciju vode? Ne, ondak dobro.
  • /

    10.06.2019 10:33
    /
    @socijalizam
    taman za rodoljube, odavno se prica da rusi odvlace vodu posto nafte vise nema
  • Бг

    10.06.2019 08:50
    Вода
    Ма само да је вода исправна и чиста па ако нам се не свиђа вода из кока-коле и других пићемо са чесме!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

SAD uvele sankcije Gasprombanci

Trećoj po veličini ruskoj banci, Gasprombanci i njenim filijalama, SAD su uvele sankcije sa ciljem da se smanji sposobnost Rusije da izbegne hiljade sankcija uvedenih od početka invazije na Ukrajinu.