Ovih dana i klijenti jedne od vodećih "Sosijete ženeral" banke, suočili su se s provizijama na svaki plaćeni račun od devet do 29 dinara, prenosi
RTS.
Iz plusa u minus lako se stiže na bankovnom računu i iznenađenja često nisu prijatna. Kao kada vam banka odjednom naplati uslugu koja je do pre dve nedelje bila besplatna, odnosno proviziju na račun koji ste platili elektronski.
Pritom mnogi građani su se udruženjima za zaštitu potrošača žalili da obaveštenje o novom nametu od banke nisu ni dobili. Drugi, iako su dobili mejl, nisu razumeli šta će im od prvog septembra biti naplaćeno, objašnjavaju u "Efektivi".
"Između ostalog se kaže da će biti promenjeno to eksterno, elektronska plaćanja, dinarska plaćanja. Kada sam pročitao, pomislio sam da tu uslugu uopšte ne koristim i da me se to ne dotiče, a onda sam video da se to naplaćuje 29 dinara, svaka ta transakcija", kaže Dejan Gavrilović iz Udruženja "Efektiva".
Zašto su počeli da naplaćuju do juče besplatnu uslugu, u banci ne daju odgovor. Tvrde da su obaveštenja o izmenama poslali.
"Naše klijente pravovremeno obaveštavamo o svim izmenama, pa su tako detaljno informisani i o ovoj izmeni u okviru Opštih uslova poslovanja u junu 2019. godine", navodi "Sosijete ženeral" banka.
Devet, dvadeset devet dinara ili devetnaest, u zavisnosti od vrste računa, sada košta elektronska transakcija svakog klijenta. Više od iznosa građane zanima zašto do juče gratis proizvod, sada ima cenu.
"Zapravo se sve svodi na igru brojeva, banka je pustila besplatno korisnicima taj e-banking, došla je do određenog broja transakcija i da kažemo da je to 100.000 i izračunali su da ako sada naplate 20 dinara, da kažem u proseku da će to biti čista zarada od dva miliona dinara na mesečnom nivou", kaže Gavrilović.
I Narodna banka objašnjava – ona ne može da utiče na visinu naplata usluga, ali su banke dužne da jasno i dva meseca ranije obaveste klijenta o svakoj promeni. U protivnom, kažu, klijenti mogu da ulože prigovor banci.
"Iako NBS ne utiče na poslovnu politiku pružalaca platnih usluga, ona preduzima sve kako bi obezbedila transparentnost naknada koje naplaćuju korisnicima, i da ukoliko korisnik proceni da su naknade previsoke, lako, brzo i jednostavno može da promeni pružaoca platne usluge i pređe kod onog koji će mu obezbediti istu uz nižu naknadu. Pružaoci platnih usluga moraju biti svesni da ukoliko žele da zadrže postojeće klijente i privuku nove, moraju pružiti najbolji odnos kvaliteta i cene usluge", saopštila je NBS.
Slično kao i Udruženje Efektiva, građane podsećaju da mogu da biraju između više od 20 različitih banaka. A one koji žele da zadrže svoje klijente, da treba da pruže najbolji odnos cene i usluge, gratis koji se naplaćuje, to svakako nije.
Komentari 43
Limanac
Može neki link za ovu tvrdnju?
Ili ti je iz proverenih izvora rekao taksista, zajedno sa poverljivom informacijom da je realan kurs dinara 160 dinara za evro.
Što je najcrnje, dobio si gomilu lajkova od isto tako realnih komentatora.
Jole
17.09.2019 • 18:00
ERSTE naplacuje od ranije
Erste banka odavno naplacuje placanje putem netbankinga. Za 15 dinara HVALA im sto ne stojim u jezivim redovima na salterima nego uz kafu kod kuce obavim placanje.
Kakva je ovo netacna vest da su sada "pocele"? "
Vest je tačna a tvoj problem je što si u toj banci i plaćaš 15 dinara za svaku elektronsku transakciju. Pomnoži sa 12 meseci i brojem transakcija i brojem godina pa ćeš dobiti finu svotu koju su ti uzeli. Ja sam kod ProCredit i već 5 godina mi nisu skinuli ni dinara. Ukoliko to počnu primenjivati, menjam ih odmah.
dule
Zapravo moj novac uopšte nije sasvim moj. Firma neće da mi isplati keš nego kažu mora preko banke. Banka mi uzima mesečno za održavanje računa i za svaku transakciju. Moj novac nije sasvim moj. Ovi vlastodršci nas malo po malo uvode u ekonomsko ropstvo.
Pa tvoju firmu jednostavno više košta da ti isplaćuje na ruke nego na račun - recimo da ima deset zaposlenih sa prosečnom platom 50000 dinara. Znači neko svaki mesec mora da sedne u auto, ode u banku, podigne 500000 dinara. Tu se već taj neko izlaže riziku da bude opljačkan. Onda treba taj neko da sve te pare ponovo prebroji, podeli na plate i ponovo prebroji. Onda se dele pare radnicima, ali šta ako je neko na bolovanju, kako njemu dati platu? Da li neko sme umesto njega da uzme? Šta ako je neko na službenom putu? Onda stavljaj te pare u sef. Ili idi sledeći dan u banku.
A tek kad ima žalbi, pa dokazivanja da je neko dobio pare i slično. Patnja.
Ovako neko sedne, isklikće naloge za par minuta i može da se bavi nečim drugim.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar