Bivši inženjeri Zastave rade na elektro automobilu koji bi se pravio u Srbiji
Tim je sastavljen od bivših Zastavinih inženjera i profesora Fakulteta inženjerskih nauka u Kragujevcu, Mašinskog i Tehnološkog fakulteta u Beogradu, na inicijativu stranog investitora koji je spreman da finansira izradu projekta i prototipa elektromobila koji bi se proizvodio u Srbiji.
Član ekspertskog tima Zoran Radojević potvrdio je FoNetu da je tim formiran i da je počela organizaciona priprema za izradu projektne dokumentacije dodajući da je "sve ostalo u fazi konsultacija".
"Naši stručnjaci poseduju znanje i iskustvo u proizvodnji automobila. Oni su prepoznati od ljudi koji se bave razvojem automobilske industrije i Srbija treba da iskoristi taj potencijal", rekao je Radojević.
On je podsetio da je ETZ još 2010. godine, na platformi automobila "zastava 10" uradio prototip novog modela sa električnim pogonom.
Taj automobil sa elektro motorom od 20 kilovata, dostizao je brzinu od 120 kilometara na sat, i mogao je sa jednim punjenjem baterija da pređe 100 kilometara, rekao je Radojević.
Dodao je da je patent prijavljen Zavodu za patente, a vozilo registrovano i korišćeno u javnom saobraćaju.
Član istog tima Petar Jovanović, zadužen za praćenje razvoja elektro vozila u Evropi rekao je FoNetu da su automobili na električni pogon postali tema broj jedan svih naučnih skupova u toj oblasti i da su njima tematski posvećeni i ovogodišnji sajmovi automobila u Ženevi i Frankfurtu.
Jovanović je rekao da je tehnologija u proteklih devet godina neverovatno napredovala, posebno u oblasti proizvodnje baterija i pogonskih motora.
Sada je neuporedivo lakše realizovati jedan takav projekat, dodao je on, ističući da se u taj biznis uključju mnoge zemlje koje, poput Austrije nemaju tradiciju u automobilskoj industriji.
Komentari 22
dijasporac
A sto se tice elektricnog automobila uz Zastave, daleko su oni od toga kao od proizvodnje svemirskog broda. No super je sto misle da su u nekoj konekciji sa svetskim trendovima.
Đorđe Čvarkov
ha,ha,ha
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar