"Ruke su mi prljave. Osećam se užasno", citira list izjavu neimenovanog inženjera, koji je imao ključnu ulogu u razvoju ovih popularnih kompaktnih automobila.
U tekstu se dodaje da su na pitanje da li je kompanija ignorisala rana upozorenja svojih stručnjaka, iz "Forda" saopštili da su "vozila bila bezbedna kada su predstavljena nakon rigoroznih testiranja tokom razvoja, a takva su i danas posle više od decenije na putevima i milijardi kilometara koje su prevalili kupci širom sveta".
Prema pisanju lista, inženjer je ispričao da je zaposlenima rečeno da ne budu "neverne Tome", nakon čega su, ako postavljaju pitanja, bili optuženi za pobunu.
"Zato pognete glavu i radite na tome da popravite stvar (menjač). Dobri ljudi su pokušali da ga poprave. Ali ne možete protiv zakona fizike. To je mehanička katastrofa", rekao je inženjer, misleći na DPS6 menjač sa dvostrukom spojkom zvanom "PowerShift".
Taj menjač je korišćen u dva miliona automobila "Focus" i "Fiesta" prodatih u ovoj deceniji, i postao je predmet masovnih parnica i istrage saveznih organa nadležnih za prevare.
"Njegova proizvodnja i sklapanje je bilo jeftino", naveo je inženjer, a pošto je DPS6 koristio tehnologiju "suvog" kvačila, nije mogao sam da se hladi što može izazvati potpuni gubitak snage tokom vožnje, i to na autoputu pri velikim brzinama.
Najveći problem s DPS-6 je taj što je "Ford" prodavao automobile s ovim šestostepenim menjačem "uprkos tome što je znao da se menjač ne može popraviti". "Ford" je bio svestan do koje mere je DPS-6 loš još od 2011.
U julu 2018, porota u Los Anđelesu je dodelila odštetu od 554.000 dolara vlasniku koji je optužio "Ford" da mu je "na prevaru prodao 'Focus' sa DPS-6, iako je znao da se ne može popraviti".
Komentari 2
Vozač Forda
Tada će se izvesti kao polovnjak u neku zemlju trećeg sveta (na Balkan, Ukrajinu...) a pošteni Zapadnjak će kupiti novi i vozati ga 2-3 godine...
Mi što kupimo polovnjaka ćemo, siguran sam, lako sudski isterati fabričku grešku auta takvog giganta.
Jedino što nam ostaje, kad smo već zadnju paru dali za auto, da ga popravljamo. Jest da popravka košta ko pola auta ali je i to jeftinije nego da se ceo auto tera na otpad.
Sreća što sada auti idu i 500-600 000km pa kad dođe kod nas sa pređenih 150 000km (toliko piše na satu a stvarno je prešao 350 000km) može preći bar još 200 000km.
hulk
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar