I Slovenija želi Folksvagenovu fabriku

Ministar ekonomije Slovenije Zdravko Počivalšek je u poseti sedištu Folksvagena u Volfsburgu tokom koje će nemačkom automobilskom gigantu ponuditi saradnju sa slovenačkom auto-industrijom.
I Slovenija želi Folksvagenovu fabriku
Foto: Pixabay
"Glavne teme razgovora ministra Počivalšeka s menadžmentom Folksvagena biće razvoj električne mobilnosti i prezentacija investicionih prilika za Folksvagen u Sloveniji", saopšteno je iz slovenačkog Ministarstva ekonomije i tehnologije.
 
Poseta Počivalšeka gigantu nemačke industrije dolazi u trenutku kada je Folksvagen privremeno obustavio planove preseljenja dela svoje proizvodnje iz srednje na jugoistok Evrope, dodaje se u tekstu i podseća da je ministar letos istim povodom obišao i BMW.
 
Istovremeno, Jutarnji list javlja, pozivajući se na "odlično obaveštene nemačke medije", da će nemačka kompanija konačnu odluku o tome da li će graditi fabriku u Turskoj ili ne doneti u februaru.
 
"Tako u vodu padaju sve najave hrvatskog ministra privrede Darka Horvata od pre mesec dana da će Hrvatska ući u bitku za izgradnju Folksvagena u našoj zemlji", navodi Jutarnji.
 
Kao najizglednija lokacija nove Folksvagenove fabrike spominjana je okolina Izmira u Turskoj, ali je kompanija stavila na čekanje tu odluku zbog zategnutih odnosa Nemačke i Turske usled turske vojne intervencije u Siriji.
 
Pored Izmira, kao kandidati za privlačenje investicije Folskvagena su pominjani Bugarska, Rumunija i Srbija, podseća se u informaciji. Prednost je, međutim, pripisivana Turskoj zbog veličine tržišta i činjenice da se u regionu na koju navodno cilja Folksvagen već nalaze fabrike drugih automobilskih industrija, pa postoji dovoljan broj kvalifikovanih radnika.
 
"Ukoliko odustane od nove fabrike u Turskoj, Folksvagen bi proizvodnju automobila marke Pasat i Superb, koji se trenutno sklapaju u češkom gradu Kvasiniju, prebacio najverovatnije u Bratislavu", navodi Jutarnji.
  • Vid

    20.12.2019 12:24
    Kakva fabrika? U sloveniji radi 13 slovenskih poduzeča za VW. A u autoindustriji radi 285 slovenskih poduzeča. Razgovor je o daljnjoj saradnji, povezivanju i razvoju elektro automobila razvoju baterija i e-mobilnosti a ne VW fabrici.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

SAD uvele sankcije Gasprombanci

Trećoj po veličini ruskoj banci, Gasprombanci i njenim filijalama, SAD su uvele sankcije sa ciljem da se smanji sposobnost Rusije da izbegne hiljade sankcija uvedenih od početka invazije na Ukrajinu.