Kompanije poput Folksvagena, BMW, Volvoa, Tojote ili Tesle, produžile su pauzu u svojim proizvodnim pogonima u Kini. Najveća kineska rafinerija smanjila je proizvodnju za oko 600.000 barela dnevno zbog smanjene potražnje za gorivom, piše
Dojče vele.
Kina je i važno izvozno tržište za nemačke firme i proizvode, i ujedno važna proizvodna destinacija za nemačke industrijske kompanije, često prva karika mnogih globalnih lanaca snabdevanja.
Ekonomski stručnjak nemačkog instituta Ifo Timo Volmershojzer veruje da će ekonomske posledice "biti veće nego u vreme epidemije SARS". Tada je šestomesečna kriza koštala Kinu oko jedan odsto rasta bruto društvenog proizvoda, ukazao je on.
Generalni direktor Nemačke privredne komore u Pekingu Jens Hildebrant ukazao je za Dojče vele da je Kina "imala sreću u nesreći", jer se u čitavoj zemlji nije radilo zbog praznika, sa izuzetkom turističke privredne grane.
"Kako će izbijanje koronavirusa uticati na zaposlenost i proizvodnju, znaće se za jednu do dve nedelje, jer je kineska vlada produžila praznike do 9. februara", rekao je on.
Duže mirovanje i zaustavljanje proizvodnje moglo bi da prekine lance snabdevanja u hemijskoj, automobilskoj, tekstilnoj i elektronskoj industriji, upozoravaju ekonomisti kompanije Alianz. Međunarodne kompanije više ne bi dobijale potrebne delove i morale bi da pronađu druge dobavljače ili zatvore proizvodnju.
Kompanija koja je već pogođena je južnokorejski proizvođač automobila Hjundai. Uprava tog koncerna u utorak je najavila da će ove nedelje obustaviti kompletnu proizvodnju u Južnoj Koreji, jer trenutno nedostaju kablovski snopovi za automobile koje Hjundai dobija iz Kine.
Peking je početkom ove nedelje, iz predostrožnosti, finansijskom sistemu dao neobično jaku injekciju od 156 milijardi evra kako bi održao stabilnost bankarskog sistema i domaćeg tržišta novca.
U Kini ne radi ni 2.000 kafea Starbaks, zatvoreno je na stotine restorana Mekdonalds, 130 prodavnica modnog lanca Uniklo i svih 30 prodavnica nameštaja Ikea.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar