Reč je najviše o plastičnim delovima i agregatima za prvu ugradnju, javlja RTS.
Kancalarije "Folksvagena", BMV-a, "Volvoa", "Tojote" ili "Tesle" - produžile su pauzu u svojim proizvodnim pogonima u Kini. Trake stoje i u grupaciji "Pežo Sitroen", a mnogi brodovi natovareni auto-delovima za Evropu, još ne napuštaju kineske luke.
Ukupna šteta već sada se meri stotinama miliona evra, a kineska vlada je obećala da će dati i materijalnu pomoć da se situacija stabilizuje.
"Ekonomske posledice biće veće nego u vreme epidemije SARS-a. Tada je šestomesečna kriza koštala Kinu oko jedan odsto rasta bruto-društvenog proizvoda. Sve fabrike zatvorene su tri do četiri nedelje", kaže Hans Verner Siv iz IVA Instituta iz Nemačke.
Veliki deo radnika dolazi upravo iz regiona oko grada Vuhana, a on je gotovo u potpunosti u karantinu.
Tek će se naredne sedmice znati koliko će se radnika vratiti u glavne proizvodne lokacije širim Šangaja, Pekinga i na jugu Kine, i u kojoj meri će koronavirus uticati na proizvodnju, a time i na međunarodne lance snabdevanja.
"Peking je, iz predostrožnosti, finansijskom sistemu dao neobično jaku injekciju od 156 milijardi evra kako bi održao stabilnost bankarskog sistema i domaćeg tržišta novca", navodi Johaim Rainc iz Instituta Drezden.
Najveća kineska rafinerija smanjila je proizvodnju za oko 600.000 barela dnevno zbog manje potražnje za gorivom.
A mnogi se pitaju šta će biti sa isporukom automobila koji se jedino u Kini prave za čitav svet.
Za sada nema odgovora na ovo pitanje, a neki kupci moraće da sačekaju svoja vozila u Evropi i mesec-dva više, kažu nemački analitičari.
Komentari 1
đoko
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar