Finansijska pomoć biće glavna vrsta pomoći, a zavisiće od konačnog obračuna po završetku vanrednog stanja u Srbiji uvedenog zbog pandenije bolesti Covid-19, navodi se u odgovoru tog ministarstva na pitanja
RSE.
Takođe, objašnjava ministarstvo, ta pomoć države biće uslovljena i periodom do stabilizacije kompanije i strateškog opredeljenja sume za jačanje pozicije Er Srbije u širem regionu Balkana, "što je u ovom trenutku vrlo realno".
Kako navodi to ministarstvo, predlažu se četiri različite osnove za regulisanje pomoći i obaveza Er Srbije.
"Jedna od njih je pomoć u prevazilaženju gubitaka, odnosno štete koju Er Srbija trpi zbog zabrane avio-prevoza putnika za sve vreme trajanja recesije u vazdušnom saobraćaju. Drugo je pokriće troškova izvršenog avio-prevoza putnika i robe", navelo je ministarstvo.
Među njima je i predlog pomoći za potrebe razvoja Er Srbije koju bi obezbedili vlasnici.
Pre svih drugih mogućnosti u vezi sa obavezama Er Srbije, prvo će se razmatrati oslobađanje poreskih i komunalnih obaveza, naročito onih prema državi, navelo je ministarstvo.
Ministarstvo je saopštilo da je u ovom trenutku rano za davanje precizne procene koliko će iznositi novo ulaganje države u Er Srbiju i dodalo da će ono biti sprovedeno sukcesivno i u skladu sa prioritetima koje bude utvrdila Vlada, potrebama i mogućnostima.
Takođe, Ministarstvo je saopštilo da će odluka o tome da li će i kada država povećati vlasnički udeo u Er Srbiji zavisiti od uslova i finansijskih mogućnosti po završetku vanrednog stanja.
Ovo ministarstvo je navelo da trenutno nije jednostavno izračunati koliko su tu avio-kompaniju koštali transporti građana Srbije iz inostranstva u situaciji pandemije, a koliko prevoz dobijene i kupljene zaštitne opreme, zbog toga što se letelo u specifičnim okolnostima.
"Reč je o situaciji visokog rizika za posade i prevoza robe u meri i na način koji nije standardan", navelo je Ministarstvo, jer je putničkim avionima prevožena roba, i tu bi trebalo uzeti u obzir i štete na enterijeru, dok su pred tehničkim i letačkim osobljem bili specifični zahtevi posla uz primenu svih mera dezinfekcije u pripremi i raspremanju vazduhoplova pre i nakon leta.
"Er Srbija će prikazati sve troškove prevoza i nastale štete", sapštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastukture.
Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović rekla je 30. aprila da je minus Er Srbije za sada više od 30 miliona evra i da je procena da će do kraja godine porasti bar još toliko.
Mihajlović je za TV Prva navela je da će se još videti da li će program državne pomoći podrazumevati kupovinu dodatnih aviona za Er Srbiju ili kupovinu dela deonica od Etihada, koji je sa 49 odsto partner u toj kompaniji.
"Iako se postavljalo pitanje zašto se toliko novca ulaže u Er Srbiju, sada je ta avio-kompanija uradila onaj deo posla koji se tiče društvene odgovornosti. Red je da joj sada država omogući uslove za nastavak komercijalnog rada", navela je Mihajlović.
Komentari 26
NENAD
Vlada
- ili ce Dinkic da "pronadje" Slobine pare (milijarde dolara) sa Kipra sto je trazio 2000tih i da preporodi AirSerbia (valjda je nesto ostalo od Beograda na Vodi)
- ili ce se "prodati" Koletu za 3 Eura kao secerane.
Svetlana
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar