Mnogi se klade da kompanija "Tesla" neće biti jedina uspešna kompanija u budućnosti imenovana po srpskom pronalazaču Nikoli Tesli.
CNBC piše da su deonice "Nikola korporacije", koja proizvodi vozila na baterije i vodonik, u utorak skočile za više od 20 odsto nedugo po otvaranju.
Kompanija je započela trgovinu 4. juna posle spajanja sa kompanijom VektoIK, javnom trgovinskom firmom za specijalnu namenu, a koju vodi bivši potpredsednik "Dženeral Motorsa" Stiven Girski. Dogovor o spajanju je najavljen početkom marta.
Ukoliko se posmatra cena akcija nakon zatvaranja berze u utorak, "Nikola" vredi više nego "Ford", pokazuju podaci Fakt seta. Procenjuje se da je vrednost "Nikole" 28.799 milijarde dolara, dok "Ford" teži 28.794 milijarde.
Deo uzleta vrednosti akcija usledio je nakon što je direktor "Nikole" Trevor Milton najavio datum rezervacija za uzdanicu kompanije - kamion "Bedžer". Njegovom tvitu prethodilo je saopštenje kompanije da će joj trebati partner kako bi se "Bedžer" plasirao na tržište.
Do uzburkavanja vrednosti akcija "Nikole" dolazi uprkos činjenici da se ne očekuje da kompanija ostvari prihode pre 2021. To, prema pisanju Si-En-Bi-Sija, pokazuje koliko su investitori spremni da ulože u kompanije koje obećavaju vozila budućnosti.
Iako godina još nije gotova i "Tesla" tek treba da ostvari profit, akcije te kompanije ove godine su porasle za čak 127 odsto. I cene akcija proizvođača ćelija na vodonik, poput "Plag Pauera" i "Blum Enerdžija", skakale su u prošlosti zbog utrkivanja investitora u zelenije oblike energije.
"Nikola", kompnija osnovana 2015. godine, navodi da su dosadašnje porudžbine već u visini od 10 milijardi dolara. Još uvek, međutim, ostaje da se vidi da li će te porudžbine zaista biti i realizovane.
"Tesla", "Dženeral Motors" i "Ford" još ranije su najavili da planiraju da proizvedu potpuno električne pikapove, ali je nejasno da li će im u tom poduhvatu biti potrebna podrška drugih investitora.
"Nikola" planira da 2021. godine na tržište izbaci "Nikola Tre Class 8 BEV", a zatim i "Nikola Two Class 8 FCEV" u 2023. godini. Do 2027. godine kompanija planira da proizvede 30.000 kamiona na električni pogon.
Komentari 2
Ak
Sve ok
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar