Za radnike "Fijata" nema posla celog leta, imaju plaćeno odsustvo

Radnici kompanije "Fijat Кrajsler automobili Srbija" od juče su na plaćenom odsustvu na koje će se nadovezati kolektivni godišnji odmor, tako da se u fabričke hale neće vraćati do početka septembra.
Za radnike "Fijata" nema posla celog leta, imaju plaćeno odsustvo
Foto: Pixabay
Kako piše "Politika", da li će se radnici odmarati i posle toga, još mesec dana, budući da menadžment ima saglasnost vlade za plaćeno odsustvo do kraja septembra, zavisi isključivo od tržišta automobilske industrije kojoj ne cvetaju ruže. 
 
Zamenik predsednika Samostalnog sindikata Nebojša Mandarić objasnio je za "Politiku" objasnio da će zaposleni do 31. jula biti na plaćenom odsustvu, tokom kojeg će primati 65 odsto zarade. Potom od 3. do 21. avgusta sledi tradicionalni italijanski godišnji odmor "feragosto", koji svi radnici italijanskih preduzeća koriste u prve tri nedelje avgusta. I najzad, poslednje sedmice avgusta radnici neće odlaziti na posao, a primaće 65 odsto zarade.
 
Razlog za prekid proizvodnje je usklađivanje sa potrebama tržišta, jer fabrika radi po porudžbini. Radnici su zbog epidemije kovida-19 već bili na plaćenom odsustvu od 16. marta do 7. jula, jer je tržište automobila stalo širom Evrope. 
 
Sekretar Samostalnog sindikata Srbije Zoran Mihajlović, koji je vodio sindikat kragujevačke fabrike automobila, kaže da je "Fijat" radio sa smanjenim kapacitetom tokom cele ove godine, delom zbog virusa korona, koji je žestoko pogodio tržište automobile, a delom i zato što "Fijat odavno nema tržište za model 500-L. 
 
Statistika u Srbiji pokazuje da je u maju proizvodnja motornih vozila imala najveći međugodišnji pad od svih oblasti prerađivačke industrije, i to 70 odsto. Ovo je čak i napredak u odnosu na međugodišnji pad od 85 odsto u aprilu. 
 
Ovogodišnja proizvodnja u "Fijatu" će casvim sigurno biti najmanja još od 2012. godine, kada je obnovljena proizvodnja u kragujevačkim halama. Prema nekim procenama, u kragujevačkom "Fijatu" je proizvedeno između 15.000 i 20.000 automobila modela 500-L od početka godine, što je skoro šest puta manje nego 2013, kad je s montažnih proizvodnih traka "sišlo" rekordnih 117.000 vozila.
  • Goran

    23.07.2020 11:46
    Ima ko rinta celo leto za minimalac , rizikuje zdravlje i zivot svoj i svoje porodice i jos placa preko drzave Srbije ove sto ne rade. Sve to drzava namiruje. Mislite da fiat nesto daje? Oni samo beru kajmak kad ga ima.
  • rale

    22.07.2020 11:21
    Neka sastave elektricni auto sa dometom oko 200 km, dovoljan za dvoje ljudi i prtljag iz marketa. Cena do 10 hiljada eur. Motore i baterije mogu kupit u Kini, sve ostalo sastave. Ovako ce na aparatima da sede i trose drzavne pare.
  • Ah

    22.07.2020 09:02
    Cena
    Smanji cenu pokreni proizvodnju i eto nama narodnih kolica, svi bi voleli nov auto

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija