U pitanju je jedna od mera kojom država pokušava da smanji zagađenje, kaže Trivan. Trenutno se daju subvencije za električna i hibridna vozila.
"
Lično sam fan vozila na vodonični pogon ali tek dolaze na red. Razmišljali smo koja bi svota za Srbiju bila optimalna kada je reč za pojedinačne subvencije, pošli smo od 5.000 evra. To je iznos subvencija za električne automobile, 3.500 evra za automobile koji su tzv. plag in, i oni mogu da se dopunjavaju. Za obične hirbride je 2.500, i 250 evra je za električne motocikle i skutere. Do sada smo primili 80 zahteva, od tog broja izradili smo 16 rešenja, od čega je jedan sporazum potpisan i isplaćen", navodi Trivan za
"Telegraf".
Dodaje da će korona značajno usporiti planove, ali imaju u vidu nove mere.
"Sada razmišljamo o tome da sledeće godine finansiramo ugradnju uređaja na gas. Za to postoji i volja i potreba. Trenutno na tržištu, cene ugradnje uređaja za plin kreću se od 300, 800 pa i do 1.000 evra po automobilu, a to bi bila bespovratna subvencija, u celosti. Bio bi to pun pogodak jer onda nije bitno koja vam je starost automobila. Obuhvatili bismo više automobila u gradu nego što to činimo trenutnom subvencijom za električna i hibridina vozila. Interesovalo bi se više građana, bilo bi dostupnije", smatra ministar zadužen za zaštitu životne sredine.
Dodaje da euro 3 i euro 4 motori moraju biti zabranjeni kada je u pitanju uvoz.
"Mora da bude razjašnjeno da nikom u Srbiji ko poseduje euro 3 neće biti zabranjeno da ga vozi. Dakle, građani koji ih poseduju su potpuno bezbedni, samo što će sledeće godine na tehničkom pregledu izduvni gasovi biti eliminušći faktor za puštanje u promet takvih automobila. Možete da vozite i automobil sa euro 3 motorom, ali izduvni gasovi moraju da budu u granicama koje su zakonski predviđene. Da li će najlošiji moći da budu na ulici? Što se mene tiče neće", kaže Trivan za "Telegraf"
Dodaje da je taj otpad od automobila koji nam Zapadna Evropa konstantno uvaljuje katastrofa.
"To smeće od automobila koje zagađuje životnu sredinu prodaju nam po određenim cenama, takvih se godišnje uveze od 150.000 do 200.000 u Srbiju. Mi uvozimo to smeće, platimo za kola stara 10, 15 godina, vozimo ih određeno vreme. Posle nekoliko godina nisu za vožnju i postaju otpad. Srbija u ovom trenutku nema kapacitete za odlaganje tog otpadnog dela, što znači da mora da ga izveze u Austriju, Nemačku i dalje, da se zbrine. Tako nas obrlate tri puta", kaže Trivan.
Komentari 35
Teodosije III
I još me ubeđuje da je to moguće jer mi sipa gas pa se sabija. To što je gas u tečnoj fazi (TNG) im nije poznato.
Teodosije III
Gas sam ugradio kad je bila na 5000km. Kada odbijem sve uloženo, plus razne ateste, ostalo mi je 4500€ u džepu. I naravno zadovoljan sam jer manje zagađujem okolinu.
zunzara
Kao i obično, ova država upropasti svaku dobru ideju i svede je na novo dranje naroda.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar