Radnici su takođe obavešteni da će od decembra do marta plate biti smanjene, a koliko zavisiće od platnog razreda zaposlenih, saznaje Danas.
Na vest da će 20 odsto zaposlenih u Er Srbiji dobiti otkaz, a ostalima plate biti smanjene za petinu, komentar nisu dali ni ministarstva saobraćaja i finansija, ni Er Srbija. Ukoliko Er Srbija zaista bude smanjila broj zaposlenih za 20 odsto, to će značiti gubitak radnog mesta za oko 300 ljudi.
U obrazloženju zaposlenima koje je kompanija poslala uz obaveštenje o programu dobrovoljnog odlaska, navodi se da je kompanija osam meseci sprovodila racionalizaciju poslovanja i smanjila troškove kako bi odgovorila na globalnu krizu u avio-saobraćaju i da više nije u stanju da podnese tako visok nivo troškova.
Er Srbija će rebalansom budžeta dobiti pomoć države i mada iznos nije precizno prikazan, procena Fiskalnog saveta je da će to biti oko 50 miliona evra koliko je otprilike potrebno da se pokriju krediti koji kompaniji dospevaju ove i naredne godine kao i gubitak koji se očekuje da će kompanija napraviti u uslovima pandemije i nezapamćene krize za avio-saobraćaj.
Alen Šćurić, hrvatski avio-analitičar, ističe da su ostale avio-kompanije ovako nešto odavno uradile.
"Kompanije su primenile različite modele, ali skoro svi su već sproveli otpuštanja zaposlenih, a tu računam i velike kompanije. Neki, kao na primer Emirati su otpustili 50 odsto zaposlenih, a ostalima zadržali plate. Neke kompanije su smanjile plate za 40, pa i 60 odsto, ali bez otpuštanja. Neki prosek je da su avio-kompanije otpustile oko 25 odsto ljudi i smanjile plate za oko 20 odsto. Retki nisu išli u smanjenje broja zaposlenih, kao na primer Vizer, ali iza njih stoji ogroman kapital", objašnjava Šćurić za Danas.
On ističe da je Er Srbija trebalo i ranije da reaguje, ali da je bar dobro što nude razuman način kompenzovanja radnika.
Ekonomista Milan Kovačević pak primećuje da je država dala novac privredi da ne otpušta, a sada daje novac Er Srbiji koja otpušta ljude.
"Kod dobrovoljnog odlaska zaposlenih može se dogoditi da odu oni koji će biti potrebni kompaniji. Istina, sada sve avio-kompanije imaju viška zaposlenih, ali kada letovi krenu može se desiti da vraćanje takvih ljudi bude skuplje", navodi Kovačević za Danas.
Kako objašnjava, u javnim preduzećima menadžment ne sagledava dobro kako bi kompanije trebalo da izgledaju u kratkom i dugom roku.
"S obzirom na to da je u pitanju državno preduzeće, trebalo bi da imamo više informacija o tome šta su još uradili ili šta bi mogli da urade na smanjenju drugih troškova", zaključuje Kovačević.
Komentari 7
RVosha
Milo Madacky
VAsilije
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar