Vozači kamiona iz Srbije na nemačkoj granici čekaju ceo dan na hladnoći

Vozači kamiona iz Srbije satima čekaju na nemačkoj granici kako bi obavili testiranje na korona virus i mogli da uđu u tu zemlju.
Vozači kamiona iz Srbije na nemačkoj granici čekaju ceo dan na hladnoći
Foto: 021.rs (ilustracija)
Vozači kamiona iz Srbije, ali i cele Evrope, imaju velike probleme na ulasku u Nemačku, satima su na snegu i niskim temperaturama, čekajući na granici testiranje na korona virus i rezultate.
 
Zamenik generalnog direktora "Milšpeda" Nenad Zdravković kaže za RTS da nema nikakvih informacija o stabilizaciji situacije. Kako je rekao, dužina čekanja zavisi od graničnog prelaza, ali se može reći da je to 24 sata čekanja u koloni, na na minusu.
 
Navodi da je na granici sa Nemačkom svaki dan u proseku oko 150 vozača iz Srbije. Ističe da su problemi nastali zato što je Nemačka 14. februara donela odluku o obaveznom testiranju za vozače, što je presedan.
 
"To se u suštini ne radi i vrlo je čudno da je uvedeno testiranje na određenim graničnim prelazima", ocenjuje Zdravković i navodi da su to najprometniji prelazi između Češke i Nemačke, prelazi kod Drezdena, zatim na ulazu u zapadnu Nemačku iz zemalja Beneluksa, sa severa Francuske i iz pravca Velike Britanije.
 
Objašnjava da to uglavnom funkcioniše tako što vozači dođu na granične prelaze i čekaju u koloni koja je 10, 12 kilometara duga.
 
"Kad priđu na dva, tri kilometra, izlaze iz kamiona, idu peške do tih punktova gde se testiraju", navodi Zdravković i ističe da tu dolazi do najvećih problema, jer su tada vozači jako blizu jedni drugima, neki nose masku, neki ne, a takođe će se i prehladiti. Nisu, kaže, u problemu samo ljudi koji žele da uđu u Nemačku, već i oni koji su u tranzitu.
 
PKS uputio pismo nemačkom Ministarstvu saobraćaja
 
Predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež uputio je pismo nemačkom državnom sekretaru u Ministarstvu saobraćaja Štefanu Bilgeru u kome traži razrešenje ove situacije zbog koje trpe i mnoge druge zemlje Evrope. On je naveo da su na ovaj način vozači izloženi većem riziku od zaražavanja nego kada su bili u svojim kabinama kamiona.
 
"Tokom pandemije su profesionalni vozači bili izuzeti od svih mera restrikcije i upravo to je doprinelo da u teškim okolnostima ne dođe do zastoja u snabdevanju robom. Transport robe, kao žila kucavica svake privrede, ne sme stati i on se odvijao u svim uslovima", istakao je Čadež.
 
Predsednik PKS je podsetio na preporuke o koordiniranom pristupu država članica EU na restriktivnu slobodu kretanja u Uniji izazvanu pandemijom od 28. januara.
 
"Nadamo se da će Nemačka pronaći načina da razmotri preporuke Saveta EU u delu koji se odnosi na izuzimanje transportnih radnika od zahteva koji se odnose na karantin i obavezan negativni PCR test, uz dokaz o negativnom brzom antigen testu. Na ovaj način dodatno bi se osnažilo neometano funkcionisanje Zelenih koridora EU i snabdevanje jedinstvenog tržišta EU", ocenio je Čadež.
  • cuvar

    18.02.2021 20:39
    eeee....
    Greju se u kamionima,ne brinite....
  • 9

    18.02.2021 20:19
    siroti
    Uključe webasto i greju se do k ne postanu ko rakovi.
    Istina teku radni sati pa zarada za međunarodnu jedva
    dotekne do 1200 E mesečno . Sirotinja. Hrane se u lidlu
    koji je 30% jeftinij nego u smrdiji. Test besplatan .
    Načuo Švabo da se ovdeka štancaju negativni testovi za
    50E pa odlučio da proveri tigra. I sada koku lele ,diskriminacija
    prava ,zarada. Zar to nama tigru treba pa auto puteve smo
    izgradili više nego oni nek dođu ovde pa nek se tu vozikaju
    i prevoze robu za tigra kad nas je sramota kako nam dobro ide
    a oni grcaju u dugovima.
  • V5

    18.02.2021 18:52
    Nije reč o Srbiji
    Ozbiljna država preduzima ozbiljne mere.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija