Najviše pritužbi na banke zbog kredita

U prvih šest meseci ove godine rešene su 1.393 pritužbe korisnika finansijskih usluga, od čega se najviše njih, 62,3 odsto, odnosilo na postupanje banaka, a 37,3 odsto na društva za osiguranje.
Najviše pritužbi na banke zbog kredita
Foto: Pixabay (ilustracija)
Kako se navodi u izveštaju Narodne banke Srbije, ostale pritužbe ticale su se davalaca finansijskog lizinga, njih 0,2 odsto, a po 0,1 odsto se odnosilo na postupanje platnih institucija i društava za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondovima.
 
Kada je reč o pritužbama na banke, rešeno je njih 868, a korisnici su se, prema izveštaju NBS, na banke najviše žalili zbog njihovog postupanja oko kredita 58,8 odsto, zatim platnih računa i usluga, 24 odsto, te platnih kartica, 13,2 odsto pritužbi.
 
U istom periodu rešeno je 519 pritužbi korisnika na postupanje društava za osiguranje a najveći broj ovih pritužbi se odnosio na autoodgovornost - 35,6 odsto i osiguranje od posledica nesrećnog sluččja - 19,7 odsto.
 
Za prvih šest meseci, navodi se u izveštaju centralne banke, primljeno je 75 predloga za posredovanje, a strane u postupku posredovanja prihvatile su 13 predloga.
 
Iz Narodne banke podsećaju da je postupak zaštite prava pred NBS potpuno besplatan, pošto ni finansijska institucija na koju se klijent žali ni Narodna banka ne naplaćuju naknade niti bilo kakve druge troškove za postupanje po prigovorima, pritužbama ili predlozima za posredovanje.
 
Osim toga, korisnici mogu da sporni odnos reše pred NBS, bez pokretanja sudskih postupaka, koji su skupi i traju znatno duže, navode iz Narodne banke Srbije.

Teme

nbs
  • rovaD

    29.08.2021 13:39
    Rad NBS
    NBS uopšte ne štiti građane(lično iskustvo).... Kad mi banka nije odgovorila za 15 dana, a NBS mi je po prijavi odgovorila da je banka usled obima poslova iz nehata napravila previd.
    PREDLOG :da NBS promeni ime iz Naraodna u Centralna!
  • Prava istina

    26.08.2021 19:37
    To nije istina, kada se pošalju pitanja NBS oni traže da im se uplati 1200 dinara po svakom pitanju a dalje šalju na sud , kažu da su nenadležni, i kada im se dostavi da je banka kršila zakon sa dokazima odgovaraju da je slučaj za klijenta rešen i time zatvoren i nikom ništa.

    Mali broj medijacija samo znači da su banke krišile zakone kao i izvršitelji ali državu to baš briga a pravda je tek u sledećem životu valjda.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija