To rade da ne bi izgubili prava na slotove, pristanišna mesta na habovima i velikim terminalnim aerodromima, gde od slota zavisi saobraćaj. A pravo na slot gube ako ne pristanu dovoljan broj puta, utvrđen ugovorom.
Pravilo se jednostavno zove: "ili ga koristiš ili ga gubiš" ("use it or lose it").
Stalni slotovi za letove ka popularnim destinacijama na najvećim aerodromima veoma su važna, gotovo dragocena usluga u industriji avio-prevoza putnika.
Da bi ih očuvala, svaka avio-kompanija mora da garantuje određeni godišnji broj pristajanja. Pre pandemije ta cifra je bila barem 80 odsto ukupnih prava na pristajanje utvrđenih ugovorom između prevoznika i aerodroma.
Aerodromi zarađuju od toga, znatno više nego od aerodromskih taksi na putnike i od reklamnih panoa.
To ograničenje bilo je ukinuto u jeku pandemije lane u martu, ali se postupno vraća. Sada avio-prevoznik gubi slot ako ne pristane barem polovinu puta od onih predviđenih ugovorom. Evropska komisija je najavila da će pred kraj marta taj postotak povisiti na 64 odsto.
Ovo je izazvalo pobunu među avio-prevoznicima. Oni zahtevaju "veću fleksibilnost" jer u protivnom moraju da troše gorivo i njime da zagađuju atmosferu i kad nemaju putnika da bi ostvarili kvotu sletanja i uzletanja neophodnu da zadrže pravo na slot.
Jedna od najvećih avio-kompanija, Lufthanza, najavila je da će u januaru i februaru poništiti oko 33.000 letova jer za njih nema interesovanja putnika.
S druge strane, nemačka avio-kompanija najavljuje da će ipak morati da leti oko 18.000 puta praznim avionima kako bi zadržala pravo na uzletanja i sletanja na evropskim aerodromima.
Istu muku muče i drugi prevoznici, pa je, na primer, oko 3.000 praznih letova ove zime najavila Brisel erlajns.
Komentari 10
Banens
///
Igor
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar