Promena brenda odvijaće se u tri zemlje u kojima PPF grupa koristi brend Telenor - u Srbiji, Mađarskoj i Bugarskoj. Predstavljanje novog brenda biće 1. marta.
U 2021. godini telekomunikaciona kompanija "Vip mobajl" je promenila brend u A1, a pre nekoliko meseci Oportjuniti banka je promenila ime u 3bank, piše
Blic.
Promena imena jedne kompanije uglavnom mnogo košta, i to ne samo kao direktni trošak. Ona zahteva od najednostavnije promene na memorandumu firme do promene naziva na baš svakom objektu, te do kampanje koja mora javnost i da obavesti o promeni. Samim tim mnogi se zapitaju zašto bi se iko u to upuštao ako nije došlo do promene vlasnika, koje iziskuje ribrending.
I u teoriji i u praksi pokazalo se da je ime jedne kompanije izuzetno važno za imidž koji ona uživa u javnosti, ali isto tako teorija kaže i da jedan brend treba menjati u izuzetnim situacijama. Na primer, kada kompanija izgubi ugled i poverenje klijenata, kada samo ime nije prepoznatljivo, ili ako ime i logo samo odvraćaju od svoje stvarne delatnosti.
Promena imena kompanije nije strana ni u svetu, a poslednji primer kom smo svedočili je promena imena internet giganta Fejsbuka u Meta. Razloga za promenu imena Fejsbuka je nekoliko, a stručnjaci ističu da je on u poslednjih nekoliko godina na anketama sajtova ubedljivo uvek ispadao kao tehnološka kompanija kojoj ljudi najmanje veruju. Sa tim na umu promena imena u slučaju Fejsbuka je potez kojim se oni distanciraju od "lošeg glasa" koji se ustalio među ljudima.
Postoji nekoliko glavnih razloga zašto su kompanije u svetu menjale svoja imena.
Prvi je društveni pritisak, a primer za to je kompanija Total, koja je u junu prošle godine promenila ime u Total Energies kako bi signalizirala da se kompanija sve više okreće zelenim tehnologijama nauštrb gasa i nafte.
Drugi je ono što se u svetu naziva "veliki reset". Kada kompaniju prate negativne konotacije one posežu za promenom imena kako bi sakrila svoju "neslavnu prošlost". Tako je i kablovski i internet provajder Komkast nakon niza skandala 2010. godine promenio svoje ime u Iksfiniti.
Treći razlog promene imena je taj da se tim potezom ukazuje da se kompanija bavi i drugim stvarima sem onoga što ime sugeriše. Tako je Epl Kompjuters 2007. godine zvanično promenio svoje ime samo u Epl.
Vrlo često kompanije ne mogu da se izbore sa autorskim pravima na ime koje su odabrali, pa je tako sada svetski poznata aplikacija Snepčet morala da promeni svoje originalno ime Pikabu. Vlasništvo nad tim imenom je imala kompanija za proizvodnju albuma za slike.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 5
jer je prodat
koristite mozak
Telenor svuda osim u Srbiji ima ocenu 1
samo ovde 4
u Nemačkoj ga neće uopšte
pa promenom imena pokušavaju da lažiraju da će biti bolji od Telenora
ali uzalud
svi ugovori raskid posle nepostojećeg 4g čak u sred Bg
optički nek im veruju oni koji ipak u sve veruju, i mimo iskustva
rale
Stole
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar