Jeste da je reč o firmi kod koje su prava na niz veoma popularnih igara, poput "Call of Duty", jeste da je gejming industrija odavno prevazišla filmsku i muzičku uzete zbirno, dok se približava sumama koje se zarađuju u televizijskom biznisu ili industriji sporta.
Nesporno, reč je i o nečemu što svake godine postaje rasprostranjenije, a već danas širom globusa oko 3,3 milijarde ljudi igra video igre.
Pandemija koristila gejmingu
Pandemija je dodatno podstakla popularnost ove zabave. U Microsoft-u ističu da vreme izolacije usled zaraze jasno pokazuje koliko je velik uticaj video igara na održanje socijalnih kohezija i socijalne prisnosti. Osim toga, generacije prvih zaljubljenika u kompjutere su u penzijskom dobu, pa gejming od zabave mladih postaje zabava za sve uzraste. Tako, recimo, postoje proizvođači specijalizovani za osmišljavanje i razvoj igara prvenstveno namenjenih ženama iznad 75 godina života.
Osim izdavačkih prava Activision je u novu kompaniju uneo i 9.500 zaposlenih, te brojne i odane korisnike. Tako će Micfrosoft uskoro imati 30 internih studija za razvoj igara i postaje izuzetno snažan takmac vodećim kompanijama u branši. Kako su procene da će uskoro biti tesno za tri globalna lidera u istome esnafu, ostaje da se vidi kako će se vodeći narednih godina međusobno gložiti. Ili će, ipak, i to ne bi trebalo da se sasvim isključi, pokušati da rivalitet razreše nekom vrstom objedinjavanja.
Kako vratiti uloženo
Međutim, velika perspektiva gejminga teško da je dovoljna da opravda toliko ulaganje. Dati za nešto bezmalo 70 milijardi zaista bi moralo da bude zasnovano na izuzetnim očekivanjima. Podsetimo, lane je Microsoft za kupovinu jednog od većih proizvođača igara izdvojio 7,5 milijardi dolara, što se takođe procenjivalo kao teško opravdiva svota. Posle najave kupovine njujorška berza je reagovala tako što su akcije Activision-a skočile za 27, Microsoft-a pale za 1,9 odsto.
Mada je perspektiva gejmnga izvesna i više nego lepa, ulaganje 70 milijardi je suludo veliko. Uostalom, lane je Activision prihodovao osam, a profitirao 2,2 milijarde dolara. Kako da firma isplati ulaganje 35 puta veće od dobiti.
Kreirati pravila igre
Izgleda da i nije reč samo o gejmingu. U prvi plan sve više izbija metaverzum, kombinacija kompjuterske i "stvarne" stvarnosti u kome će se moći održavati poslovni sastanci, posmatrati sportski mečevi ili obilaziti izložbe, a da se čovek ne mrdne sa fotelje u vlastitoj kući.
Naravno, novitet ima takav kapacitet da će omogućavati i mnogo onoga što danas nismo ni u mogućnosti da zamislimo. Za razvoj metaverzuma ključnu ulogu odigraće upravo gejming industrija. Izgleda da i rekordno izdvajanje novca Microsoft-a ima za cilj upravo da zauzme vodeću poziciju u razvoju platforme na kojoj ćemo uskoro provoditi dobar deo našeg života. Silno ulaganje izgleda da ima za cilj da Microsoft nametne pravila razvoja nove platforme, nešto slično što je svojevremeno uspeo sa Windows-om.
Samo dve stvari mogu da ometu Microsoft da ponovo postane lider digitalnog sveta. Preterana procena uticaja gejminga, prethodno, možda, i već najavljivani oštriji stav američkog regulatora kada su u pitanju akvizicije u svetu e-tehnologija.
Komentari 3
gamespot
Anonimus
JSDJNN
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar