Avio-kompanije u velikim problemima

Zbog odluke Rusije da, kao odgovor na sankcije Evropske unije, zabrani evropskim avioprevoznicima da prolaze kroz njen vazdušni prostor mnoge kompanije su se našle u velikim problemima.
Avio-kompanije u velikim problemima
Foto: Pixabay (ilustracija)
Većina evropskih avioprevoznika otkazala je sve letove za Aziju dok ne sagledaju sve mogućnosti alternativnih ruta, a najviše je pogođen Finer, koji svakog dana ima 18 letova za Aziju preko Rusije, prenosi Politiko.
 
Obilaženje ruskog vazdušnog prostora značajno produžava vreme putovanja, zbog čega većina naših putničkih i kargo letova ekonomski više nije održiva, izjavio je prvi čovek Finera Topi Maner.
Letovi bi sada bili 90 minuta duži na relaciji Frankfurt-Peking, a čak pet sati duži između Helsinkija i Tokija.
 
Zbog toga je i kompanija "Virdžin" bila primorana da otkaže sve kargo letove od Londona do Šangaja, a do sada ih je imala četiri puta sedmično.
Problem za aviokompanije nije samo produženo trajanje letova, već bi i posade morale da se udvostruče da se ne bi kršila pravila o maksimalnom broju radnih sati u kontinuitetu.
 
Poseban problem predstavlja to što bi obilaženje ruskog vazdušnog prostora zahtevalo dodatno zaustavljanje zbog dolivanja goriva. 
 
Zbog toga su mnoge aviokompanije kontaktirale aerodrom Enkoridž na Aljasci, koji je bio baza za dolivanje goriva u vreme Hladnog rata.
 
Analitičar Džon Volton upozorio je, međutim, da bi odlaskom u Enkoridž let od Pekinga do Helsinkija, koji sada traje osam sati, bio produžen za pet i po sati, što bi značajno povećalo troškove.
 
Zbog sankcija izrečenih Rusiji problem bi mogle da imaju i kompanje koje daju avione na lizing, s obzirom da se polovina ruskih komercijalnih letova obavlja takvim letelicama.
 
Finansijske sankcije znače da će ruske aviokompanije teško moći da plaćaju svoje obaveze, čak i ako imaju novca za to, a pošto im je zabranjeno da lete u Evropsku uniju, ne mogu ni da vrate te avione.
 
U celoj priči na gubitku je svakako i Rusija, koja je od preleta preko svoje teritorije od kompanja iz Evropske unije, kojima je sada to zabranjeno, godišnje prihodovala najmanje 420 milina dolara i iz tog novca je finansiran Aeroflot.
  • Обсервер

    08.03.2022 11:37
    Обилазак
    Па морали су да мисле и на реакцију ! Велика је то Земља са 11 временских зона, па обилази бато. Може и бродовима кроз међународне водне путеве. Ово је права прилика за ЕР СРБИЈУ, да се снађе у овом хаосу !
  • Hm

    08.03.2022 09:42
    Hm
    Mene interesuje Zasto nad Novim Sadom toliko aviona lete i ciji su?
  • baja

    07.03.2022 22:04
    ....
    Godišnji BDP se meri sa italijanskim zato što je emisija novca prema Italiji u vreme kovida bila enormna, pošto je Evropa ostavila na samrtnoj postelji sa ogromnim gubitkom ljudi. Sada se stvari menjaju jer Rusija samo do energenata ima prihode od 290 milijardi usd. Cena gasa je uvećana za 10 puta pa sami možete izračunati koliko će to biti punjenje ruske državne kase. EU će finansirati ruske ratove, ali bukvalno. Ekonomiju ne možete ulepšati štampanjem novca jer će on tražiti prirodne tokove.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija