Kako će se zatvaranje jedne od najvećih kineskih luka odraziti na transport

Poslednje dve godine bile su izuzetno turbulentne za svetsku ekonomsku scenu, ali ni tim izazovima nije došao kraj.
Kako će se zatvaranje jedne od najvećih kineskih luka odraziti na transport
Foto: Pixabay

Porast broja zaraženih korona virusom doveo je do zatvaranja jednog najvećih finansijskih centar u svetu - Šangaja. 

Lokalna vlada odlučila je da dvofazno zatvara područja grada, počevši od finansijskog distrikta Pudong. Zatvaranje je planirano u trajanju od 10 dana, međutim može se očekivati da se ovaj period produži. Sve kompanije, osim onih koje obezbeđuju građanske neophodnosti, svoje poslovanje obavljaće od kuće. Gradski prevoz, železnica i ostale usluge prevoza biće obustavljene na teritoriji grada. Aerodromi i međunarodni saobraćaj radiće uobičajeno, dok će se u svim objektima sprovoditi testiranje građana.

Po rečima direktora Cargo-partner Srbije Nebojše Đekića, ovo je samo jedan od brojnih izazova u nizu koji je zahvatio tržište logistike i transporta. 
 
"Zatvaranje Šangaja jeste veliki izazov, ne samo za nas već za celu industriju. Trenutno je većina transporta, skladišta i lučkih objekata u funkciji, pa smo naše pošiljke preusmerili na obližnje luke, ali kako možemo očekivati dalja zatvaranja i nove izazove, već radimo na alternativnim rešenjima", objašnjava Đekić.
 
Kako će novonastala situacija uticati na celokupno tržište logistike, teško je predvideti sa sigurnošću, ali velika je verovatnoća da ukoliko ova situacija potraje, kapaciteti Šangaja neće tako lako biti nadoknađeni, što će posledično dovesti do zastoja i usporavanja pošiljki.
 
Trenutne alternative su još uvek moguće, kako okolne luke, od kojih se posebno izdvaja Ningbo i dalje neometano rade. Na osnovu dosadašnjeg iskustva, ukoliko se navedena zatvaranja u Kini produže možemo predvideti neke od sledećih scenarija: 
 
Obustavljanje lanaca proizvodnje i posledično manja proizvodnja u državama koje uvoze sirovine iz Kine. Neki od velikih proizvođača, poput automobilske marke Tesla, proizvode upravo u Šangaju, čija je fabrika trenutno zatvorena. Zatim, potencijalno "zaglavljivanje" kontejnera i neravnoteže između uvoza i izvoza, uz poskupljenje samih transportnih usluga, kao i kašnjenje i produžavanje vremena dostave pošiljki.
  • tuga

    01.04.2022 17:13
    opet ce mi kasniti aliexpress

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija