Dodaje se da je dohodak po stanovniku u Srbiji 2019. godine bio na nivou 41 odsto proseka zemalja Evropske unije.
Međutim, cene karata po kilometru na linijama između dva veća grada bile su približno dvostruko veće od prosečne cene u zemljama EU, prenosi
Nova ekonomija.
Cene su više i na linijama između srednjih i malih gradova, navodi se.
Korisnici usluga bi mogli da uštede 20 miliona dolara godišnje u izdacima na autobuske karte i stanične usluge kada bi postojala veća konkurencija. Za uštedu bi bilo dovoljno sniženje cene karata od 10 odsto, pokazuju proračuni Svetske banke.
Međutim, na dve trećine svih autobuskih linija u Srbiji saobraća samo po jedan prevoznik. Koncentracija je niža na republičkom nivou, gde deset najvećih poslovnih grupacija opslužuje više od polovine mreže linija u državi.
Autoprevoznici su najčešće i vlasnici većine autobuskih stanica, a svaki grad najčešće ima samo po jednu autobusku stanicu, čime se dodatno učvršćuje lokalna dominacija prevoznika.
"
Podaci koje su prikupili KZK i Grupa svetske banke ukazuju na to da autobuske stanice u Srbiji često naplaćuju dodatne naknade na cenu karte prodate u svojim prostorijama i pružaju povezanim prevoznicima povoljniji tretman nego konkurentima", navodi se u
analizi.
Komentari 8
002211
Bojan
Ja
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar