Koliko je realno da još jedan proizvođač automobila otvori fabriku u Srbiji?

Posle izjave predsednika Srbije da se "pregovara sa dva fantastična proizvođača automobila" i da će rezultat pregovora saopštiti u junu, mediji su spekulisali da je jedan od njih Folksvagen.
Koliko je realno da još jedan proizvođač automobila otvori fabriku u Srbiji?
Foto: Pixabay (ilustracija)
Međutim, kako piše portal Biznis.rs, ta kompanija je navela da nije zainteresovana za otvaranje fabrike u našoj zemlji.
Poslednje informacije koje su se pojavile u medijima - da su Mercedes i Tojota zainteresovani za proizvodnju svojih vozila u Srbiji, otvaraju prostor za dodatne komentare koji dolaze pre svega od ljudi iz automobilske industrije.
Kako je za Biznis.rs rekao direktor Automobilskog klastera Srbije Igor Vijatov, naša zemlja je pokazala da je dobro mesto za investicije.
 
"Realno je očekivati da istaknuti automobilski giganti planiraju da pokrenu proizvodnju u Srbiji", smatra Vijatov i navodi da bi bila ogromna stvar da pored Fijatove fabrike u Kragujevcu imamo još jednog proizvođača automobila, posebno što se pominje investicija od nekoliko milijardi evra.
 
Informacije koje se pojavljuju u javnosti govore da se u pregovorima sa Mercedesom značajno napredovalo, kao i da je istovremeno velika japanska automobilska kompanija poslala pismo o namerama opštini Inđija. Kako se navodi, traže se detaljnije izmene Prostornog plana placa na kome treba da se gradi fabrika automobila vredna milijardu evra, potvrdio je predsednik ove opštine Vladimir Gak agenciji Beta.
 
"Dnevnik" je preneo da su odbornici Skupštine opštine Inđija usvojili u ponedeljak izmenu opštinskog prostornog plana, kojim se severoistočna industrijska zona proširuje na još 900 hektara.
 
"Ovakve investicije otvaraju perspektivu mladim ljudima koji su tek završili fakultete i značajno utiču na sve parametre ekonomske politike. U stalnom smo kontaktu sa ljudima iz automobilske industrije i oni su veoma zadovoljni poslovanjem u Srbiji, što je dodatni impuls za dalje unapređenje sektora. Poslednjih godina u našoj zemlji posluju istaknuti kooperanti najznačajnijih brendova i svi oni će se uskoro okupiti na Konferenciji SEE Automotive - Connect&Supply 2022", najavljuje Vijatov.
 
Sagovornik Biznis.rs smatra da je automobilski sektor pronašao u Srbiji dobro mesto za poslovanje i prema njegovim rečima nijedan proizvođač nije izrazio nameru da okonča proizvodnju u našoj zemlji.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • dijasporac

    01.06.2022 15:36
    @Steva
    Zastava je prestala da proizvodi njihove automobile 2008me amigo, od te godine su montirali ono njihovo "Z" na Fiat Punta koga smo zvalu Zoro. Zasto onda spominjes 2013? Jel odgovara tvojim politickim stavovima?
  • @Gastrabajter DE

    30.05.2022 20:02
    Vasa sestra radi u agenciji za zaposljavanje ili skuplja oglase iz hobija? Svaki dan neki novi sa trafike ili autobuske stanice.
  • Steva

    30.05.2022 17:04
    sramota je kako nam dobro ide
    Iz struke ...
    Mi danas ne bismo uspeli da napravimo ni stojadina tj. Skalu 55, sa sve znanjem koje smo imali pre 2013 godine. Doduse, upravo tada negde je i ova bulumenta dosla na vlast, pa vi dragi sugradjani i citatelji saberite 2 i 2 ;)

    Dobra analiza stanja u ovoj našoj nazovi državi, ali dodao bih još nešto što je vrlo bitno za eventualnog ulagača u autoindustriju a to je činjenica da je Srbija trusno područje,ne u geološkom nego u političkom smislu.Pa kod nas je do nedavno ratni zločinac sedeo u skupštini Srbije.Ceo svet osuđuje agresiju Rusa na Ukrajinu a mi po Beogradu pozdravljamo taj potez i nosimo putinove slike ???.Mi smo narod sklon nemirima i ratovanju gde su stalno prisutna nacionalna trvenja, a socijalni nemiri nam kucaju na vrata.Imamo totalno nesređano i korumpirano sudstvo a omiljena pesma na slavama nam je ...nije mala,nije mala triput ratovala, i opet će ako bude sreće . Pa ko će normalan da preseljava komletnu autoindustriju u ovakvu državu i pod ovakvim uslovima ? To može da bude samo neki prateći elementi u sklopu proizvodnje automobila, tipa motači kablova ili nešto slično, a sve ostalo su bajke na koje smo se navikli.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Kako je Evropa izgubila korak za SAD i Kinom

Sa povratkom Donalda Trampa u Belu kuću i evropska ekonomija je u sve većem problemu, a temelj na kojem počiva prosperitet regiona u opasnosti je da se raspadne, piše Politiko.

NIS - svako ima svoj interes

Sjedinjene Američke Države zapretile su da će američkim kompanijama zabraniti da posluju sa firmama koje posle 15. januara budu u aranžmanu sa Rafinerijom nafte u Pančevu.

NBS povećala naknade

Narodna banka Srbije donela je izmene Odluke o jedinstvenoj tarifi kojom je povećala naknade za izvršne usluge, a nove tarife objavljene su u Službenom glasniku.