NBS: Banke da procene opravdanost povećanja naknada

Narodna banka Srbije (NBS) saopštila je da od banaka očekuje da sprovode održivu i odgovornu poslovnu politiku, kao i da ocene opravdanost povećanja cena određenih naknada i usluga.
NBS: Banke da procene opravdanost povećanja naknada
Foto: Pixabay
Analizirajući rast profitabilnosti bankarskog sektora u Srbiji u odnosu na isti period prethodne godine NBS je utvrdila da su povećani prihodi po osnovu naknada i provizija, pre svega u vezi sa pružanjem platnih usluga.
 
Zakonom je predviđeno da pružalac platnih usluga ima obavezu da na jasan, razumljiv i transparentan način informiše korisnike o naknadama koje im naplaćuje za pružene usluge, podsetila je centralna banka.
"Uprkos tome što je način privlačenja, odnosno zadržavanja klijenata u domenu poslovne politike banke, sa aspekta očuvanja finansijske stabilnosti, ponekad naizgled kratkoročna dobit može da se odrazi negativno na poslovanje banke kroz dugoročno smanjenje baze klijenata banaka", ukazala je NBS povodom najave banaka da će uskoro povećati cene svojih usluga.
Istaknuto je da će NBS nadzirati da li se banke pridržavaju, između ostalog, odredaba ugovora zaključenih s klijentima i da li posluju u skladu sa postojećim propisima, poslovnom politikom, internim pravilima i procedurama koje moraju biti u skladu sa imperativnim propisima.
 
Namera je, kako je navedeno, da se ne dozvoli da se na bilo koji način naruši postignuta finansijska stabilnost i ugrozi sistem štednje u Srbiji.
 
NBS od marta 2019. godine objavljuje pregled naknada pružalaca platnih usluga na svojoj internet prezentaciji, pomoću kojeg se može uporediti kolika je visina naknada za najčešće korišćene usluge povezane s platnim računom.
 
Dodatno, NBS određenim regulatornim aktivnostima nastoji da poveća mobilnost klijenata, kako bi klijenti mogli da vrlo lako pređu u drugu banku.
 
"Korisnici mogu veoma jednostavno da promene banku, odlaskom u novu banku od koje mogu da zahtevaju uslugu promene platnog računa, kao i uslugu refinansiranja svih obaveza u prethodnoj banci. Nova banka u kojoj otvaraju račun dužna je da preduzme sve aktivnosti koje su potrebne da se zatvori račun i sve obaveze u staroj banci", navela je NBS.
  • Alekksej

    08.06.2022 05:18
    Ne razumem
    Koja je razlika između cena usluge Banke i usluge advokata, ministra, zaposlenog u NBS, vodoinstalatera, računa za mobilni?.....cccc
  • Dragan

    07.06.2022 07:44
    Razmišljanje
    Prvo bih voleo da znam koliki i da li uopšte banke plaćaju porez po usluzi. Drugo voleo bih da znam, da li je u skladu sa zakonom o zaštiti potrošača, da ako imaš kredit u banci, da li ona sme da ti povećava troškove pre kraja otplate kredita. Treći, voleo bih da mi neko objasni u čemu je suštinska razlika između banaka i kamata.
  • B

    07.06.2022 06:53
    B
    Ko ima koristi od ove pljacke?!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija