Euro 7 norma dodatno poskupljuje automobile za 2.000 evra

Odavno slušamo da će najrigoroznije norme do sada poskupeti automobile, pa čak i ugroziti opstanak modela u A i B segmentu, upravo zbog visoke cene agregata i katalitičkih sistema za Euro 7 normu.
Euro 7 norma dodatno poskupljuje automobile za 2.000 evra
Foto: Pixabay
Ova norma bi trebalo da bude u primeni od 2025. godine, kako bi se smanjila emisija izduvnih gasova.
Za sada su se oglasile dve velike evropske automobilske grupacije sa procenom da će novi automobili sigurno poskupeti. Renault je saopštio da će ga prelazak na Euro 7 normu koštati oko milijardu evra, što bi donelo prosečno poskupljenje po automobilu od 1.000-2.000 evra, dok iz VW grupe navode da će Euro 7 doneti poskupljenje od 3.000-5.000 evra. Njihovi poznati mali modeli sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem bili bi približne cene kao i električni, što postavlja pitanje njihove održivosti i opravdanosti.
U razgovoru za Biznis.rs automobilski novinar Aleksandar Uglješić potvrđuje da će cene ići naviše, ali i da nam još nije saopšteno koje su proizvođačke, a koje maloprodajne.
 
"Poskupljenje će biti jednako za sve jer se radi o istim tehnologijama kojima će oni pokušati da dostignu nove standarde. Automobili će sigurno poskupeti do 2.000 evra zbog uvođenja novih standarda, ali će benefit biti vrlo mali. Najveći problem je što će Euro 7 vrlo malo smanjiti nivo zagađenja, posebno u odnosu na Euro 6 koji je za 60 odsto skinuo emisiju CO2. Očekuje se da će Euro 7 sa novih šest procenata uticati na emisiju štetnih gasova, što je mali korak u odnosu na promene koje se nameću automobilskoj industriji", navodi Uglješić.
 
Objašnjavajući da su benefiti novog standarda gotovo zanemarljivi, a cena njihovog uvođenja izuzetno visoka, sagovornik Biznis.rs prenosi da sami proizvođači teško da mogu da opravdaju poskupljenja automobila činjenicom da nude više od prethodnih modela.
 
"Cilj automobilske industrije od devedesetih godina bio je da se smanje emisije ugljenik-dioksida. Euro 7 norma je jedna politički motivisana odluka, kao što je i elektromobilnost koja je potpuno iracionalna", ocenjuje Uglješić.
 
On upućuje zamerke na račun uvoza polovnih automobila u našu zemlju jer smatra da je ta politika u totalnoj suprotnosti u odnosu na borbu za smanjenje zagađenja.
 
"Jako bih se radovao da je kod nas donja granica za uvoz polovnjaka Euro 5 standard, jer dok pričamo o ekologiji dopuštamo uvoz vozila sa Euro 3 motorima, dok sa druge strane u salone stižu električni automobili. Uz to kod nas je tolerantno shvaćeno proveravanje izduvnih gasova gde na taj način pokazujemo nedoslednost kao i u mnogim drugim sferama", zaključuje Uglješić.
  • boger

    08.08.2022 18:52
    Klepanje
    Imam potpuno nov automobil i još jedan, star 54 godine, kupljen kada sam se rodio i od tada u familiji. Novi samo nervira i odvlači pažnju upozorenjima, "asistencijama" i svim komandama preko tableta. Stari ima 121 KS, novi 160. Idu i troše otprilike podjednako ali stari je mnogo prijatniji za vožnju i jeftiniji za održavanje. Gde je tu napredak? Bezbednost? Još je moj otac ugradio veće i ventilisane diskove a mnogo više poverenja imam u tonu švedskog čelika nego u gomilu purpena, stiropora i plastike sa reciklaže koja smrdi kao jeftina kineska prodavnica. Ekologija? Troše isto a stari je 99% od prirodnih materijala; da ne kažem organskih... Mija poenta je da ne treba da pristanemo da nam se za mnogo više novca uvaljuje mnogo gora roba pod izgovorom ekologije. Treba uvesti suštinski efikasna rešenja, bolju regulaciju i brži protok saobraćaja koja bi mnogo brže i jeftinije postigla željeni efekat .
  • Ratke

    07.08.2022 23:24
    Laziranje
    Norme su samo sredstvo prinude da kupac predje na novije vozilo, umesto da vozi auto sa euro 4 motorom... Da su moguce redukcije, zasto bi najveci proizvodjaci lazirali softverski svoje motore?!
    I sad kada znam da npr. VW ne moze da napravi motor po euro 6 normi, treba da verujem da ce proizvesti motor euro 7? Nisam toliko naivan.
    Elektrifikacija do '28... Naravno, da bi ta vozila prodali, stara moraju da se izbace iz upotrebe.
    Evo, ja cu odustati od dizela cim Nemacka porusi sve termoelektrane na ugalj i fosilna goriva... Isti dan cu da oteram auto na otpad. A do tada, pitajte stanovnike Obrenovca i Kostolca sta misle o povecanju proizvodnje struje za potrebe elektricnih vozila.
    Samo jedan cilj postoji, da se poveca prodaja vozila, jer auto-industrija odavno nema nikakve inovacije u vozilima srednje klase, koja se najvise kupuju...
    Usput svi modeli poskupe, a kupac dobija cak i vozilo slabijih performansi (autonomija, ekonomicnost...).
    Pa kupuj narode, za spas planete, za zastitu zivotne sredine, a stara vozila teraj na divlje deponije, na groblja polovnjaka, izradjeno ulje prolivaj po potocima... To ne zagadjuje vazduh, a voda... Bez nje valjda svaki covek moze 3 dana?
  • X

    07.08.2022 17:02
    X
    A kada bi prosecan Srbin vozio auto staro 3,6 godina..nikada!!! Srbija je postala deponija,svega i autombola kojih,niko vise nevozi po EU i sire! A ova poskupljenja...jeftinije im je da ukinu auta na goriva i sve bude,elektricno!!! Tada bi bilo,nekog reda i ko nema,zaista para taj nebi,imao bilo kakvo vozno sredstvo sem bicikala,kao nekada!!!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija