Ova norma bi trebalo da bude u primeni od 2025. godine, kako bi se smanjila emisija izduvnih gasova.
Za sada su se oglasile dve velike evropske automobilske grupacije sa procenom da će novi automobili sigurno poskupeti. Renault je saopštio da će ga prelazak na Euro 7 normu koštati oko milijardu evra, što bi donelo prosečno poskupljenje po automobilu od 1.000-2.000 evra, dok iz VW grupe navode da će Euro 7 doneti poskupljenje od 3.000-5.000 evra. Njihovi poznati mali modeli sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem bili bi približne cene kao i električni, što postavlja pitanje njihove održivosti i opravdanosti.
U razgovoru za
Biznis.rs automobilski novinar
Aleksandar Uglješić potvrđuje da će cene ići naviše, ali i da nam još nije saopšteno koje su proizvođačke, a koje maloprodajne.
"Poskupljenje će biti jednako za sve jer se radi o istim tehnologijama kojima će oni pokušati da dostignu nove standarde. Automobili će sigurno poskupeti do 2.000 evra zbog uvođenja novih standarda, ali će benefit biti vrlo mali. Najveći problem je što će Euro 7 vrlo malo smanjiti nivo zagađenja, posebno u odnosu na Euro 6 koji je za 60 odsto skinuo emisiju CO2. Očekuje se da će Euro 7 sa novih šest procenata uticati na emisiju štetnih gasova, što je mali korak u odnosu na promene koje se nameću automobilskoj industriji", navodi Uglješić.
Objašnjavajući da su benefiti novog standarda gotovo zanemarljivi, a cena njihovog uvođenja izuzetno visoka, sagovornik Biznis.rs prenosi da sami proizvođači teško da mogu da opravdaju poskupljenja automobila činjenicom da nude više od prethodnih modela.
"Cilj automobilske industrije od devedesetih godina bio je da se smanje emisije ugljenik-dioksida. Euro 7 norma je jedna politički motivisana odluka, kao što je i elektromobilnost koja je potpuno iracionalna", ocenjuje Uglješić.
On upućuje zamerke na račun uvoza polovnih automobila u našu zemlju jer smatra da je ta politika u totalnoj suprotnosti u odnosu na borbu za smanjenje zagađenja.
"Jako bih se radovao da je kod nas donja granica za uvoz polovnjaka Euro 5 standard, jer dok pričamo o ekologiji dopuštamo uvoz vozila sa Euro 3 motorima, dok sa druge strane u salone stižu električni automobili. Uz to kod nas je tolerantno shvaćeno proveravanje izduvnih gasova gde na taj način pokazujemo nedoslednost kao i u mnogim drugim sferama", zaključuje Uglješić.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 3
boger
Ratke
I sad kada znam da npr. VW ne moze da napravi motor po euro 6 normi, treba da verujem da ce proizvesti motor euro 7? Nisam toliko naivan.
Elektrifikacija do '28... Naravno, da bi ta vozila prodali, stara moraju da se izbace iz upotrebe.
Evo, ja cu odustati od dizela cim Nemacka porusi sve termoelektrane na ugalj i fosilna goriva... Isti dan cu da oteram auto na otpad. A do tada, pitajte stanovnike Obrenovca i Kostolca sta misle o povecanju proizvodnje struje za potrebe elektricnih vozila.
Samo jedan cilj postoji, da se poveca prodaja vozila, jer auto-industrija odavno nema nikakve inovacije u vozilima srednje klase, koja se najvise kupuju...
Usput svi modeli poskupe, a kupac dobija cak i vozilo slabijih performansi (autonomija, ekonomicnost...).
Pa kupuj narode, za spas planete, za zastitu zivotne sredine, a stara vozila teraj na divlje deponije, na groblja polovnjaka, izradjeno ulje prolivaj po potocima... To ne zagadjuje vazduh, a voda... Bez nje valjda svaki covek moze 3 dana?
X
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar