Ne samo Netfliks i drugi striming servisi: Sve više kompanija uvodi neki vid pretplate

Proizvođač motornih vozila BMW u julu je najavio pretplatu za grejna sedišta u iznosu od 18 dolara za tržišta kao što su Velika Britanija, Nemačka i Novi Zeland.
Ne samo Netfliks i drugi striming servisi: Sve više kompanija uvodi neki vid pretplate
Foto: Pixabay
Nije reč o jedinstvenom slučaju, već o potpunoj promeni paradigme za potrošačku ekonomiju.
Pretplate više nisu rezervisane samo za filmove, serije i knjige, već su prodrle i u osiguranje, automobilsku industriju, tekstilnu industriju, pa čak i prehrambenu, prenosi Blic.
Prema američkim onlajn novinama TechCrunch, tržište pretplata udvostručuje se u prihodu iz godine u godinu, a po pisanju tehnološke istraživačke i konsultantske američke firme Gartner, do kraja 2023. godine će čak tri četvrtine svih potrošačkih brendova nuditi neku vrstu usluge ili proizvoda po pretplatničkom modelu.
 
Procenjuje se da prosečan potrošač u Evropskoj uniji potroši oko 150 evra mesečno na pretplate, te da će čitava ekonomija pretplata u EU u narednih nekoliko godina doseći vrednost od 350 milijardi evra.
 
Postavlja se pitanje kako to da sve kompanije odjednom nude neki oblik pretplate. Analiza tržišta pokazala je da se ne udvostručuje samo volumen pretplata na Netfliks i Spotifaj, odnosno samo u industriji zabave, već da su prednosti pretplate prepoznale kompanije iz mnoštva drugih industrija.
 
Mnoge kompanije se okreću modelu pretplate kao novom, čak i primarnom izvoru prihoda. Glavni razlog za to je što su kompanije prepoznale da potrošači daju prednost pretplatničkim uslugama zbog njihovog "pay as you go" (stihijskog) pristupa plaćanju, koji je prilagođen korisnicima.
 
Naime, umesto velike uplate unapred, korisnik plaća mali mesečni iznos tj. mikrotransakciju, koja je psihički lakša za prosečnog potrošača. Taj pristup je dobar i za kupce, ali i za firme koje nude pretplatu, jer korisnik uslugu plaća pre nego što je upotrebi, a ne može da je koristi više od onoga što je platio.
 
Prilikom odabira ugovora u mobilnoj telefoniji, čak sedam od 10 korisnika bira baš ovaj model. Kompanijama je to dodatno zanimljivo i zbog njihove tržišne vrednosti.
 
Kompanije koje prihod stvaraju kroz pretplate mogu lakše da predvide svoje buduće prihode i stoga ih investitori više vole. Tržišne kapitalizacije za SaaS (software as a service) kompanije su trenutno od šest do osam puta u odnosu na godišnji prihod.
 
Ipak, pretplate imaju i drugu stranu. Mogućnost besplatnog probnog perioda izgleda jako primamljivo, mnogi vole da ga iskoriste, ali ih kasnije to često dovede u nepriliku iz niza razloga.
 
Pripadnici Generacije Z i milenijalci preferiraju pretplate više od starijih. To je po pravilu zato što ne žele, ili nemaju kupovnu moć za kupovinu imovine i usluga. Zato se jednostavna repetitivna plaćanja pojavljuju u osiguranju, telekomunikacijama pa i zabavi i kupovini.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija