Srbiji nedostaje 12.000 vozača: Mnogo više fale vozači autobusa nego kamiona

Srbija godinama kuburi sa nedostatkom profesionalnih vozača, a taj manjak prema sadašnjim procenama iznosi oko 12.000.
Srbiji nedostaje 12.000 vozača: Mnogo više fale vozači autobusa nego kamiona
Foto: Pixabay
To kaže generalni direktor Udruženja drumskog saobraćaja Srbijatransport Goran Aleksić i dodaje da mnogo više fale vozači autobusa nego vozači kamiona.
"Problemi sa nedostatkom profesionalnih vozača su krenuli pre više od deset godina, odnosno sa ukidanjem obaveznog služenja vojnog roka, jer je ranije upravo u vojsci produkovan veoma veliki broj vozača. Takođe je podignuta starosna granica za pristup profesiji posebno kada je reč o vozačima autobusa jer kod nas vozački ispit za vožnju autobusa može da se polaže tek sa 24 godine, a u nekim zemljama je to moguće već sa 18 godina", ističe on.
Navodi da je do manjka vozača došlo i zbog demografske slike u Srbiji odnosno starenja stanovništva i smanjenja populacije, a transportne usluge su sve traženije.
 
"Imamo veliku fluktuaciju zaposlenih i situaciju da nedostatak radne snage ne dozvoljava dobru selekciju pa je zbog toga i kvalitet usluge značajno pao. Na to upozoravamo godinama i nešto bi konačno moralo da se preduzme", smatra Aleksić.
 
Objašnjavajući zašto i pored dobrih plata ljudi nerado idu u vozače kaže da tome između ostalog doprinosi i to što nije lako odnosno što mnogo košta da se postane profesionalni vozač.
 
"Neophodno je izdvojiti veliku sumu novca da se obavi obuka i položi ispit, a kasnije vozači svake godine moraju da idu na jednodnevnu obuku koja takođe puno košta", kaže.
 
Komentarišući izjave samih vozača koje su se poslednjih dana mogle čuti, a povodom autobuskih nesreća, da moraju da rade i više nego što je zakonom propisano, te da voze umorni, Aleksić kaže da to ne bi smelo da se događa.
 
"Sami vozači ne bi trebalo na to da pristanu. S druge strane nedostatak vozača nameće da neki neodgovorni poslodavci vrše pritisak na svoje zaposlene da krše zakone", navodi.
 
Dodaje da je u Srbiji 2015. godine uvedeno licenciranje pravnih društava da bi se obavljala delatnost, što između ostalog podrazumeva da postoje finansijska sposobnost, profesionalni ugled koje omogućavaju prevozniku da bi se bavio određenom delatnošću.
 
"To nije do kraja primenjeno u Srbiji, kod nas nema kumulacije kazni i odgovornosti tako da nesavesni poslodavci urušavaju ugled onih dobrih koji vode brigu i o zaposlenima i o putnicima i o vozilima", navodi Aleksić.
 
Ističe da će istraga utvrditi uzroke nesreća i dodaje da je važno da se saznanja do kojih se dođe primene na taj način da se promeni zakonska regulativa i ona unapredi tako da se takve stvari više ne dešavaju.
  • Realista

    30.08.2022 08:17
    @Jovan
    To su cene trucking-a u SAD za vreme korone, sada je to pola od te sume... i to u najboljem slučaju.
  • jovan

    29.08.2022 19:44
    nikakve plate
    Plate sofera su mizerne i u evropi, a na balkanu katastrofa. U americi vozac slepera zaradi preko 10-15.000 dolara mesecno, ako uzme lizing kamion da bude svoj gazda tj owner operator zaradi i preko cistih 20.000 dolara mesecno. Kad ne bi vozili balkanci i ostali robovi iz istocnih drzava u nemacku bi soferska plata bila najmanje x3 nego sto je danasnja milostina.
  • NezavisniVojvodjanin

    29.08.2022 14:52
    Nažalost
    Mnogi potencijalni vozači autobusa i kamiona, kao i kafe kuvarice i spremačice su sada veliki direktori javnih preduzeća ili menadžeri pa i ministri jer su im privatni Ultratrendovi/Megadenti/Gigadenti to omogućili. Imamo čak i grobara koji je bio predsednik države i njegovu domaćicu koja je predsednik neke fondacije i svašta nešto. Tako da narode Šundotrend je zakon.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija