Potrošači u Srbiji se najviše žale na kvalitet tehničke robe, mobilnih telefona i obuće

Potrošači u Srbiji prošle godine najviše su se žalili na kvalitet tehničke robe, pre svega bele tehnike, kao i mobilnih telefona i obuće.
Potrošači u Srbiji se najviše žale na kvalitet tehničke robe, mobilnih telefona i obuće
Foto: Pixabay
To je danas rekla predsednica Centra potrošača Srbije Maja Anokić.
Ona je na panelu "Prava potrošača - dokle smo stigli i čemu stremimo" istakla da su potrošači podneli između 3.500 i 4.000 žalbi na kvalitet kupljene robe.
Navela je da je bila u porastu internet kupovina, posebno u toku pandemije virusa korona, pa je povećan i broj žalbi na robu kupljenu na taj način.
 
Panel o pravim i zaštiti potrošača organozovala je kompanija Lidl povodom Svetskog dana potrošača.
 
Pomoćnik ministra unutrašnje i spoljne trgovine Višnja Rakić podsetila je da je novi Zakona o zaštiti potrošača u primeni od decembru 2021. godine, kada je napravljen veliki pomak vansudskom rešavanju potrošačkih sporova.
 
"U zaštiti potrošača veoma je važna saradnja kupaca, udruženja koja štite njihova prava i trgovcima", istakla je Rakić.
 
Ministar spoljne i unutrašnje trgovine Srbije Tomislav Momirović rekao je da je 2021. godine, kada nije postojala obaveza trgovca da učestvuje u vansudskom rešavanju spora, bilo samo sedam postupaka, a 2022. godine bilo je 779 predloga za vođenje postupaka, kada je aktivirana IT platforma za vansudsko rešavanje potrošačkog spora.
 
Naveo je da je rešeno 495 predmeta od kojih je 181 rešen tako što je zaključen sporazum između trgovca i potrošača. Momirović je kazao da je februara ove godine obrazovan i Nacionalni savet za zaštitu potrošača u čijem sastavu su i predstavnici Privredne komore Srbije kao i druge institucije.
  • Mučenik

    15.03.2023 21:11
    ISTORIJA RTB BOR PUKLA!
    Ovih dana se veliča uspeh Serbia Ziđin Koper u Boru povećanjem kapaciteta proizvodnje bakra, zaštita životne sredine i povećanje plata zapošljenih, ukoliko sve predpostavke se obestine uz povećane proizvodnje bakra i proklamovanje zaštite životne i radne sredine, što na neki način proklamuje i šefica Saška. Preuzimanjem kineza RTB Bor postignut je veliki uspeh u rečima rukovodstva Srbije, ali nije sve tako. RTB Bor je zapošljavao 25.000 radnika sada je taj brojzapošljenih sveden na oko 5.000 zapošljenih. Nekada je u RTB Bor primalo platu 25.000 radnika na nivou 1000 evra. Sada tu platu prima 5.000 zapošljenih. Drugo, prodajom RTB Bor ugašene su sve fabrike u Boru i Majdanpeku. Rukovodstvo Srbije je aminovalo zatvaranje svih pogona bivšeg RTB Bor, osim topionice, fabrike sumporne kiseline i elektrolize bakra i sveli su obim poslova nekadašnjeg RTB Bor na nivou od pre II Svetskog rata. Veličanje sadašnjeg rada Serbija Ziđin Koper je bacanje pepela građanima Srbije, uz pomoć vlasti Srbije, u oči. Veličanje (ras)prodaje RTB Bor je promašena investicija i propast Bora, a time u neku ruku i Srbije, valjda će se opasuljiti narod Srbije, ali kasno? Veličanje poklanjanje RTB Bor kinezima ΛV veliča kao uspeh Srbije, možda lično njegov, a to je propast Srbije, na žalost glasača i građana Srbije.
  • G pen

    15.03.2023 13:13
    Srbin pravi gore od kineza.
  • Realista

    15.03.2023 08:50
    Sve je krš.
    Kvalitet bilo kakve uvozne robe je na nivou Belorusije, Kazahstana ili Azerbejdžana. Kvalitet dobaćih sirovina je izuzetno nizak, drvna građa, legure, asfalt, bilo šta... kvalitet hrane je nula, pesticidi, herbicidi bez poštovanja karence, stočni fond se dohranjuje prehranom isto lošeg kvaliteta sa peptidima, nije ni čudo što svaki drugi stanovnik ima neki oblik rakčine, što sve traje par godina pa se raspadne... nedostatak stvarnog, zdravog tržišta, mala platežna moć i korupcija nas je izjela kao rđa...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija