To je danas rekla predsednica Centra potrošača Srbije Maja Anokić.
Ona je na panelu "Prava potrošača - dokle smo stigli i čemu stremimo" istakla da su potrošači podneli između 3.500 i 4.000 žalbi na kvalitet kupljene robe.
Navela je da je bila u porastu internet kupovina, posebno u toku pandemije virusa korona, pa je povećan i broj žalbi na robu kupljenu na taj način.
Panel o pravim i zaštiti potrošača organozovala je kompanija Lidl povodom Svetskog dana potrošača.
Pomoćnik ministra unutrašnje i spoljne trgovine Višnja Rakić podsetila je da je novi Zakona o zaštiti potrošača u primeni od decembru 2021. godine, kada je napravljen veliki pomak vansudskom rešavanju potrošačkih sporova.
"U zaštiti potrošača veoma je važna saradnja kupaca, udruženja koja štite njihova prava i trgovcima", istakla je Rakić.
Ministar spoljne i unutrašnje trgovine Srbije Tomislav Momirović rekao je da je 2021. godine, kada nije postojala obaveza trgovca da učestvuje u vansudskom rešavanju spora, bilo samo sedam postupaka, a 2022. godine bilo je 779 predloga za vođenje postupaka, kada je aktivirana IT platforma za vansudsko rešavanje potrošačkog spora.
Naveo je da je rešeno 495 predmeta od kojih je 181 rešen tako što je zaključen sporazum između trgovca i potrošača. Momirović je kazao da je februara ove godine obrazovan i Nacionalni savet za zaštitu potrošača u čijem sastavu su i predstavnici Privredne komore Srbije kao i druge institucije.
Komentari 5
Mučenik
G pen
Realista
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar