Nikolić: Sniženja u Srbiji nisu realna kao u Evropi

Sniženja u Srbiji, uključujući aktuelna letnja, prema oceni potpredsednika Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) Zorana Nikolića, nisu realna kao u Evropi.
Nikolić: Sniženja u Srbiji nisu realna kao u Evropi
Foto: 021.rs

Kako kaže, ona nisu moguća ni onolika kolika bi potrošači voleli da jesu i koliko zaslužuju. 

"Kažem to jer svako ko je prešao granicu naše zemlje zna šta znači realno sniženje. Nikada neću razumeti tvrdoglavo odbijanje naših trgovaca da se ponašaju kao njihove evropske kolege", rekao je Nikolić za Tanjug.

U prilog tome naveo je da je veoma skupo skladištenje i povrat sezonske robe, kao što su odeća i obuća, jer su jedne sezone "in", a druge neće biti.
 
"Zar trgovcima nije jednostavnije da cenu te robe snize i prodaju je makar po ceni koštanja odnosno izrade, nego da stoji u radnji, zauzima prostor, skladišti se, vraća u magacine. Veći su troškovi povrata robe koja se ne proda nego tih sniženja", istakao je Nikolić i dodao da je teško razumeti to odbijanje naših trgovaca.
 
Kada je reč o isticanju natpisa o procentima sniženja od strane trgovaca, pojasnio je da trgovac ako želi da napiše da su sniženja recimo do 70 odsto, onda petina robe u radnji mora biti sa sniženom cenom od 70 odsto i nije dovoljno da za toliko bude snižen jedna vrsta robe.
 
Prema njegovim rečima letnje sezonsko sniženje može da traje 30 dana, tokom njega se cene mogu i dodatno sniziti, ali ne može da traje duže.
 
Potrošači u Srbiji, a to potvrđuje i potpredsednik nacionalne organizacije potrošača, često su svedoci činjenice da velikom sniženju prethodi povećanje cene, koje može da bude i do 50 odsto, pa kada se izvede prava računica cena na sniženju je nekada veća i od one koja je bila pre sniženja.
 
To, ističe Nikolić, u Evropskoj uniji (EU) ne može da se desi jer je tamo nedavno usvojena direktiva, odnosno obavezujuće uputstvo za članice po kome se snižena cena ističe na način da prethodna cena, ona pre snižene, mora biti najniža u prethodnih 30 dana.
 
"Kada mi budemo uskladili naše propise sa evropskim, a u toku su izmene više zakona, konkretno Zakona o trgovini, i naši potrošači će biti zaštićeniji i trgovci neće moći da se ponašaju kao što rade sada", istakao je on.
 
Ukazao je i da neki trgovci, za koje je naglasio da ipak čine manjinu, govore potrošačima da za robu kupljenu na sniženju nemaju pravo na reklamaciju, što kako je naglasio nije tačno jer uz sačuvani račun kupljena roba može da se reklamira.
 
"Zakon kupca štiti dve godine ako ima račun", naveo je on.
Građanima koji kupuju na sniženju savetovao je da ne gledaju procenat sniženja kao prvu i najvažniju stvar, jer, kako je rekao, taj podatak može da bude pogrešan i da dobro razmisle pre kupovine.
 
"Trgovci uvek mogu da naprave određenu vrstu manipulacije i da nas ubede da je njihova cena najpovoljnija. Danas, svako na telefonu u realnom vremenu može da proveri koliko nešto negde košta i da proveri da li je to što se nudi najpovoljnije, tako reći džaba, jer nikada nije džaba", rekao je on.
 
Ocenio je da tako pokazujemo trgovcima da su potrošači u Srbiji malo drugačiji nego što oni misle, da ne prihvatamo njihove sitne trikove i pokazujemo da ne može da im prođe baš svaka cena.
  • MiRa

    24.07.2023 11:44
    ufff
    Pa naravno da nisu. Treba nakupiti da se vracaju krediti koje je AV uzimao da podmicuje penzionere za glas. Zato sada jedva prezivljavamo...ljudi izlaze bezglavo iz radnji zureci u racune jer ne mogu da veruju kako je jezivo sve skupo.
  • Gavril

    23.07.2023 10:37
    Sniženja u Srbiji ne postoje. Postoje cene u Srbiji Nutele, dezodoransa, tehničke robe , osnovnih namirnica, kućne hemije koje su više od cena istih tih proizvoda u Nemačkoj. Onda se te cene u Srbiji snize tako da su i dalje više nego u Nemačkoj. To se u Srbiji zove sniženje. To možete pričati samo nekome ko nije nikada izašao van granica Srbije.Jedini način regulisanja tržišta je članstvo Srbije u EU. Do tada tržište ovde kontrolišu Vućićevi kumovi, partija, bratija i monopol tajkuna uvoznika bliskih režimu. Njihov interes je da Srbija nikada ne uđe u EU. Njihov interes je suprotan interesu svakog građanina Srbije.
  • Organizacije

    23.07.2023 08:50
    Sve ove organizacije za zaštitu potrošačasu obični paraziti. Kada sam im poslao mail u kom su mi povredjena prava, nisu me udostojili odgovorom na pitanje koje su mi opcije. Dakle, sve ih treba ukinuti.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Živković: EPS je spreman za zimu

Generalni direktor "Elektroprivrede Srbije" (EPS) Dušan Živković izjavio je da su svi proizvodni kapaciteti tog preduzeća spremni za zimsku sezonu.