To je saopštila danas Narodna banka Srbije (NBS).
Obuhvaćeno je 288 korisnika, uključuje i one koji nisu podneli pritužbu NBS.
Prosečno je po korisniku vraćeno 59.742 dinara.
Tom sumom nisu obuhvaćeni iznosi koje su banke ranije vratile od trgovaca u reklamacionom postupku, već je to iznos koji ide na teret banaka.
Pored povraćaja većeg dela sredstava, banke su supervizorskim aktivnostima NBS obavezane da sprovedu mere koje treba da spreče, odnosno umanje rizik ovakvih zloupotreba platnih instrumenata.
NBS je krajem juna upozorila građane na poseban oblik prevare, pojačan ove godine, SMS-porukama s nepoznatog broja telefona kojima se korisnici pozivaju da preko poslatog linka pristupe internet stranci trgovca i da bi nešto plaili ili ažurirali podatke.
"Iako je u postupcima po pritužbama korisnika ocenjeno da postoji krajnja nepažnja na strani korisnika, što u skladu sa pravilima iz Zakona o platnim uslugama dovodi do toga da korisnici snose ceo gubitak nastao tom zloupotrebom, NBS je u okviru svojih supervizorskih aktivnosti zahtevala da banke snose celokupan iznos gubitka koji je nastao usled prevare korisnika, izuzev gubitka od prve transakcije, budući da bi i bez usluge digitalnog novčanika u okviru globalnih platnih aplikacija, korisnici pretrpeli taj gubitak usled svoje krajnje nepažnje", saopštila je NBS.
Komentari 8
noname
Sloven
selena
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar