Kada se tome doda i to da 37 odsto potrošača kupuje isklјučivo na akcijama, dolazi se do zaklјučka da sami trgovinski lanci zaista ulaze u krizu profita, navodi se u odgovorima Privredna komore Srbije (PKS) koji su dostavljeni
Novoj ekonomiji.
Načelno rast maloprodajnih cena u najvećoj meri potiče od visokih troškova proizvodnje, odnosno visoke cene inputa u proizvodnji i niske ekonomija obima, navela je Tijana Maljković, ispred Udruženja za trgovinu PKS.
"Sektor maloprodaje beleži značajan rast operativnih troškova poslovanja: povećanje troškova usluga proizvođača i uvoznika, distributera i naknada zarada za zaposlene (samo u ovoj godini od 30-39 odsto), logistike, energenata (prevashodno struje kao i gasa) koje konstantno rastu, zakupa objekata, povećanje troškova otplate kredita kod komercijalnih banaka", rekla je ona.
Cene dobavlјača od početka godine porasle su za 20-40 odsto, a ukupni operativni troškovi trgovaca porasli su za 21 odsto u istom periodu.
"Prema podacima nadležnih institucija prosečna bruto marža kod najvećih maloprodajnih trgovinskih lanaca iznosi 14,6 odsto, a kod ostalih privrednih subjekata nema značajnijih razlika u pogledu prosečne bruto marže niti se povećavala od početka godine", navodi Tijana Maljković.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 14
Autonomaš
Autonomaš
Katarina
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar