Evropska unija Uredbom o mehanizmu prekograničnog prilagođavanja cene ugljenika (CBAM) obavezuje uvoznike izvan EU da joj plaćaju porez na ugljenik koji emituju prilikom proizvodnje, kao što su čelik i cement.
Iz Boston Konsalting Grupe su ukazali da je u prosečnom automobilu sa četvoro vrata sadržano sedam tona ugljendioksida (CO2), od čega se nešto manje od polovine odnosi na čelik i aluminijum koji se koriste za proizvodnju automobila, objavio je portal Energija Balkana.
S obzirom na to da porez na tonu ugljenika trenutno iznosi 82,90 evra, očekuje se da će prosečna cena novog automobila porasti za 580,30 evra. Proizvođači su već morali da otkupe pravo na emitovanje ugljendioksida (ETS) kako bi mogli uvoziti ono što im je potrebno za proizvodnju.
Poljska je krajem augusta najavila da će pred Evropskim sudom pravde osporiti CBAM, pošto tvrde da je za uvođenje CBAM-a bila potrebna jednoglasna podrška, a ne kvalifikovana većina u EU.
Poljska ministarka za klimu Ana Moskva je ukazala da bi CBAM za posledicu mogao da ima neravnomeran rast troškova energije u celoj Uniji i da je to u suprotnosti principu energetske solidarnosti.
Komentari 1
Драган
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar