Srbija menja zakon o zaštiti potrošača, koliko će nova rešenja zaista biti primenjiva?

Kupovina na internetu, transparentnost pri određivanju cena, prava potrošača pri korišćenju "besplatnih" onlajn usluga, neke su od odredbi koje će biti obuhvaćene izmenama Zakona o zaštiti potrošača.
Srbija menja zakon o zaštiti potrošača, koliko će nova rešenja zaista biti primenjiva?
Foto: Pixabay
Cilj planiranih izmena je da se u postojeći zakon implementiraju tri direktive Evropske unije.
U Centru za evropske politike kažu da Evropska unija traži od Srbije isti nivo zaštite potrošača kao u EU.
U Centru, međutim, navode da izmene zakona, neće u velikoj meri promeniti život potrošača u Srbiji, prenosi Euronews Srbija.
 
Pojašnjavaju da usvajanje propisa Evropske unije u domaćem pravnom sistemu do sada nije bio problem, ali njihova primena - jeste.
 
"Ono što Evropska unija od nas traži jeste isti nivo zaštite potrošača kao u EU. Da li mi imamo isti nivo zaštite kao što je u jednoj Francuskoj ili Nemačkoj? Svakako ne, ni približno. Zašto je taj isti nivo njima uopšte potreban? Potreban je zbog privrede, ne toliko zbog potrošača. Dakle privreda očekuje otprilike isti nivo zaštite da bi roba, usluge mogli da nesmetano teku između država članica", rekao je za Euronews Srbija Nebojša Lazarević iz Centar za evropske politike i radne grupe Nacionalnog konventa o EU za poglavlje 28 - zaštita potrošača i zaštita zdravlja.
 
Reklamacija robe za potrošače u Srbiji uglavnom je prava muka. 
 
U Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije, kažu da najviše prigovora stiže za odeću i obuću. U slučaju odbijanja prigovora, potrošač mora da pribavi stručno mišljenje, a to zahteva i vreme i novac.  
 
"Ako ste vi reklamirali patike koje ste platili 7.000 dinara, dok uradite veštačenje kako bi se dokazalo ko je odgovoran za taj propust, ako vam se odbije reklamacija. Trgovci najčešće u svom obrazloženju navedu da je neadekvatno održavanje, da je neko mehaničko oštećenje, da je potrošač odgovoran za taj nedostatak koji se pojavio i da bi potrošač dokazao da nije on, mora da tu obuću šalje u neku ustanovu da pribavi stručno mišljenje, da eventualno uradi veštačenje, dakle sve to zahteva vreme", kaže za Euronews Srbija pravni savetnik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Mladen Alfirović. 
 
Ukoliko i nove izmene zakona budu imale stari problem - da se ne primenjuju u praksi, život potrošača u Srbiji mogao bi da ostane isti. 
  • Bez čitanja

    16.10.2023 13:40
    Na osnovu dosadašnjeg iskustva sa zakonima, neće biti primenjiva.
  • G pen

    16.10.2023 07:42
    Na stetu bratica? Malo sutra. Bice to u rangu Rusije, opet. Kao i celo srpsko drustvo.
  • ne treba ništa

    16.10.2023 03:11
    ni kupovati,nositi staro
    I nabede na prašak za veš(uglavnom je “Š” kategorije bilo koji,sve sam probala) i da ne znam da perem,spomenu i vodu kako je tvrda. A,kada pijem tu istu vodu onda je meka. Uglavnom izblamiraju svakoga ko se žali na nešto,a ne možes im ništa.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija