Država je vlasnica Er Srbije: "Političari vole da dišu za vratom svakom menadžmentu i naređuju"

Srbija je postala 100 odsto vlasnik Er Srbije.
Država je vlasnica Er Srbije: "Političari vole da dišu za vratom svakom menadžmentu i naređuju"
Foto: 021.rs
Tu vest saopštio je ministar finansija Siniša Mali koji je rekao da će država posvetiti punu pažnju daljem razvoju Er Srbije i naveo da sledi nabavka velikih aviona, kao i otvaranje novih destinacija. 
 
On se zahvalio ljudima iz Etihad ervejza, koji su od 2013. bili partneri i suvlasnici Er Srbije, a koji su, kako je rekao Mali, iz Er Srbije izašli zbog svojih poslovnih odluka. 
Mihailo Gajić iz Libeka kaže za Euronews Srbija da izlazak Etihada iz malog broja akcija koje su mu ostale na kraju iz Er Srbije ne menja ništa u tome kako je preduzeće funkcionisalo ili kako će ono funkcionisati u budućnosti jer, kako navodi, Etihad od 2018. nije ni uključen u upravljanje tom avio-kompanijom. 
 
On dodaje da se poslovanje sa Etihadom u prethodnih deset godina nije preterano isplatilo Srbiji, ali i navodi da je koncept postojanja nacionalne avio-kompanije kao takve danas više izuzetak, nego pravilo u Evropi i da je većina tih kompanija privatizovana.
Da su i srpska i emiratska nacionalna avio-kompanija već više od tri godine poslovale po principu odvojenog menadžmenta navodi i urednik portala Tango six Petar Vojinović i dodaje da izlazak Etihada iz Er Srbije ne izaziva razlog za zabrinutost. 
 
On je rekao da su za sada performanse Er Srbije prilično dobre i da je ta avio-kompanija prestigla nekadašnji JAT i po broju linija i po broju prevezenih putnika. 
 
Gajić, međutim, kaže da u Srbiji imamo jako loše iskustvo sa upravljanjem državnim kompanijama. 
 
"Čak i kada je taj menadžment stručan, imamo problem da oni često ne mogu da rade samostalno svoj posao jer im političari dišu za vratom i naređuju. Nije problem čak ni mogućnost da se pronađe neki nezavisni menadžment, ali političarima ne odgovara da imaju preduzeće koje je u potpunosti slobodno od političkih uticaja. Tu zapravo leži problem", rekao je Gajić. 
 
Vojinović se saglasio da je pitanje menadžmenta ključno, navodeći da je Er Srbija na otvorenom strukovnom tržištu pre tri godine pronašla šefa komercijalnih poslova, sada direktora avio-kompanije Jiržija Mareka, koji je nekada radio u nekoliko avio-kompanija. 
"To je, na primer, dokazalo da se državno kontrolisana kompanija odlučila da pronađe najadekvatniji mogući menadžment. Performanse u poslednje dve godine govore same za sebe i objektivno gledano su neuporedive sa bilo kojim periodom poslovanja domaće nacionalne avio-kompanije, pa čak i kad je bila JAT, budući da je Er Srbija sada prestigla JAT i po broju linija i po broja prevezenih putnika. Za sada su te performanse prilično dobre", smatra Vojinović. 
 
Ceo tekst Euronews Srbija čitajte OVDE.
  • Nenad

    16.11.2023 10:25
    Jirz
    je bio finansijski direktor u Alitaliji za vreme alijanse sa Etihadom koja je finansijki pukla. Doveo ga je bivsi generalni direktor jer su tamo bili kolege.
  • Smidth

    16.11.2023 07:27
    Sad ce biti americkih viza na mig okom i besplatnih karata za New York poslusnim pooltronima a vi obicni placajte cekajte i bivajte odbijeni....
  • Citalac

    15.11.2023 20:58
    @stjuardesa Marica
    Presvlake mozda jesu nase, ali avioni nisu.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija