Vlasnici benzinskih pumpi: Teže poslujemo zbog gubitka dela marže kada cene goriva padaju

Vlasnici pumpi kažu da sve teže posluju zbog gubitka dela marže kada cene goriva padaju, a još više zbog nemogućnosti da, poput NIS-a, prodaju dizel po povlašćenoj ceni od 179 dinara za litar.
Vlasnici benzinskih pumpi: Teže poslujemo zbog gubitka dela marže kada cene goriva padaju
Foto: 021.rs
Privrednik Nebojša Atanacković rekao je da se marže benzinskih stanica smanjuju sa svakim padom cena goriva, a posebno kada smanjenja dođu u kontinuitetu od tri puta kao što se dogodilo u poslednje tri nedelje.
 
Cena dizela je u tom periodu sa 214 dinara pala na 204 dinara za litar, a benzina sa 192 na 180 dinara. Cena dizela za poljoprivrednike je povlašćena i ograničena na 179 dinara i prodaje ga jedino NIS.
"Kada nabave gorivo po jednoj ceni, a sledeće nedelje cena padne, pumpe su dužne da gorivo prodaju po nižoj ceni od one po kojoj su nabavile gorivo. Kada se sniženja naređaju nekoliko nedelja za redom, gubitak postaje ozbiljan", rekao je Atanacković.
 
Objasnio je da je nemoguće da pumpe planiraju zalihe od nedelje do nedelje, jer je teško precizno proceniti koliki će imati promet, a i zbog toga što bi deo zarade otišao na troškove transporta, jer im se ne isplati da svake nedelje angažuju cisternu koja ne bi dovozila maksimalnu količinu.
Vlasnica Avia pumpi Jelena Radun rekla je da pumpe moraju imati zalihe i da im pad cena smanjuje maržu, ali je još veći problem to što su vlasnici pumpi izgubili deo potrošača, odlukom Vlade Srbije da cenu dizela za poljoprivrednike ograniči na 179 dinara, bez obzira što je cena za ostale potrošače viša, kao i da ga po toj ceni jedino prodaje NIS.
 
"Privatne pumpe su u neravnopravnom položaju jer su izgubile deo potrošača zbog cene dizela od 179 dinara po litru koju može da prodaje samo NIS", rekla je Radun.
 
Dodala je da privatne pumpe nisu izgubile samo poljoprivrednike, već mnogo više klijenata, a to je vidljivo po gradskim pumpama koje prodaju taj dizel, jer se kartice zloupotrebljavaju.
 
Vlasnik sistema pumpi "Mihajlović", kojih je bilo  50 u centralnoj i istočnoj Srbiji, Dejan Mihajlović rekao je da je od kada su cene goriva ograničene zatvorio 15 pumpi, a ako se ne promeni način prodaje goriva od nove godine će, posle 33 godine rada, zatvoriti još 20 pumpi.
 
"Moje pumpe su uglavnom orijentisane ka selima, a promet je na pojedinim pumpama pao i za 50 odsto, ili u proseku za 30 odsto, jer nismo u mogućnosti kao NIS da dizel kupujemo po višoj ceni, a prodajemo po nižoj, pa smo izgubili sve kupce koji koriste taj jeftiniji dizel", rekao je Mihajlović.
 
Naveo je da od oko 1.300 pumpi u Srbiji, NIS poseduje 300, još toliko imaju druge kompanije, MOL, Lukoil i OMV, "Knez" ima 100, dok vlasnika koji imaju po nekoliko pumpi ima oko 300 i da su oni postali "nevidljivi" za državu.
 
"Vlast gleda interes velikih, a mi mali nismo u mogućnosti da skrenemo pažnju na sebe, kao na primer poljoprivrednici", rekao je Mihajlović.
  • milicica

    21.11.2023 21:01
    ma sram vas bilo
    Da bi vi punili dzepove cena goriva treba da se poveca jel
  • Ja pa ja

    21.11.2023 15:45
    Najskuplje u regionu
    Do izbora 190din a posle 250din
  • 9

    21.11.2023 15:29
    Trbalo bi
    uvesti SMS za sirote pumpadžije da im pomognemo da koji slučajno ne propadne. Ka idete na more u Grčku pogledajte koliko je zatvorenih pumpi . Loša procena i bankrot. Kada se voze džipovi i gliseri i letuje u Dominikani onda nema problema, a kad im decu učimo nedostajućem vaspitanju koje daleko prevazilazi njihovu bahatost onda je nepravda ka pumpadžijama.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija